Companii

Cafea Fortuna a avut vanzari de 22 mil. euro, in crestere cu 20%

01.04.2010, 23:13 903

Cafea Fortuna, singura companie cu capital romanesc din topulcelor mai mari cinci jucatori pe piata cafelei, mizeaza pe ocrestere de vanzari in acest an, dupa avansul de 20% al afacerilorin lei inregistrat in 2009 fata de perioada anterioara.
Compania a ajuns anul trecut la o cifra de afaceri de 92,5 mil. lei(22 mil. euro), fiind activa doar pe segmentul cafelei macinate. In2010 aceasta va miza insa pe un segment nou, cel al cafeleiinstant, pe care il va ataca in curand cu brandul FortunaRendez-Vous.
Cafea Fortuna este un produs situat pe segmentul mediu de pret, subcel vizat de Kraft Foods si Strauss Group, companii care dominapiata cafelei in acest moment cu o cota valorica de peste60%.
"Preconizam ca in 2010 vom avea cel putin aceeasi cifra de afacericu cea de anul trecut. Avansul din 2009 s-a datorat atat majorariivolumelor vandute, cat si cresterii pretului cafelei", a precizatDan Lazarescu, directorul general al producatorului CafeaFortuna.
El a mai mentionat ca firma a avut anul trecut un profit de 12,3milioane de lei (2,9 milioane de euro), ceea ce reprezinta un avansde 80% fata de valoarea raportata pe 2008 la Ministerul deFinante.
Prin lansarea cafelei solubile, compania intra in competitie cuelvetienii de la Nestle, care detin brandul Nescafe, dar si cuPanfoods, importatorul cafelei Amigo - una dintre cele mailongevive marci de pe piata romaneasca.
Romanii consuma 72 de cesti de cafea solubila (sau instant) pe capde locuitor pe an, potrivit datelor furnizate de Nestle. Segmentulcafelei macinate si cel al cafelei boabe este de patru ori maimare, ca volum, conform aceleiasi surse. Datele sunt din2009.
Compania elvetiana Nestle este cel mai mare jucator pe segmentulcafelei solubile, potrivit datelor din piata. Pe acelasi segmentactiveaza si Kraft si Strauss, companiile care isi disputa primulloc pe piata cafelei macinate.
Cafea Fortuna a fost infiintata in anul 1993 si este detinuta deomul de afaceri Constantin Moroianu. Fabrica de procesare a cafeleidetinuta de companie este situata langa Bucuresti si a fost oinvestitie de aproximativ 8 mil. euro, finalizata in 2008.
Producatorul roman isi disputa o piata de aproximativ 250 demilioane de euro cu firme de talie internationala. Cele mai vandutebranduri de cafea in comert sunt Jacobs (Kraft) si Doncafé(Srauss), potrivit ultimelor date disponibile pe piata.
Piata cafelei s-a contractat anul trecut cu 10% in volum,comparativ cu 2008, potrivit unui studiu realizat de compania decercetare MEMRB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO