Campionii în business din Moldova în 2017 au peste 6.000 de angajaţi şi afaceri de 2 mld. lei

27 oct 2017 Autor: Mădălina Panaete

Şaisprezece companii româneşti active în domenii precum agricultură, producţia de echipamente, de textile sau de produse alimentare, dar şi în comerţ au fost premiate săptămâna aceasta pentru performanţa în afaceri în cadrul proiectului „Campioni în business“ organizat la Iaşi. Împreună aceste companii au afaceri de aproape 2 miliarde de lei şi peste 6.000 de salariaţi. În fiecare an, fondul de investiţii Enterprise Investors, Banca Comercială Română, firma de audit şi consultanţă fiscală PwC România şi Asociaţia Triple Helix România premiază cele mai dinamice afaceri antreprenoriale în cadrul evenimentului „Campioni în business“ din trei regiuni: Transilvania, Moldova şi Muntenia şi totodată desemnează Antreprenorul Anului. În cadrul evenimentelor, antreprenorii îşi spun poveştile de business, discută despre problemele cu care se confruntă şi sunt premiaţi pentru performanţele din anul anterior.

Ce au declarat partenerii proiectului în cadrul conferinţei CAMPIONI ÎN BUSINESS de la Iaşi, 2017:

Şerban Roman,

vicepreşedinte Enterprise Investors

Proiectul Campioni în Business a împlinit şapte ani, iar comunitatea campionilor s-a tot mărit în această perioadă. Întotdeauna am avut nişte instrumente prin care puteam să văd ce se întâmplă într-o regiune sau într-un oraş. Înainte mă uitam cum merg magazinele Profi în anumit oraş, acum mă uit cum vinde Noriel şi cred că oamenilor şi antreprenorilor de aici din Moldova le merge foarte bine. Şi nouă ne merge bine. Am avut câteva tranzacţii şi sper ca în următoarele săptămâni să mai avem câteva.

 

Anca Petcu,

director executiv reţea corporate BCR

După ce am preluat conducerea reţelei corporate din BCR am venit pentru prima dată într-un mod organizat în faţa clienţilor noştri de la Iaşi la Campioni în Business. În întâlnirea de la acea vreme am aflat foarte multe lucruri de la partenerii noştri care s-au dovedit foarte constructive. Acela cred eu că a fost momentul decisiv în care am realizat că misiunea noastră este de transformare fundamentală a modului în care facem business. Am început asta acum patru ani şi continuăm acest proces.

 

Irina Anghel-Enescu,

fondator şi preşedinte, Fundaţia Triple Helix

Actriţa Oana Pelea spunea: „Un premiu le dă dreptate celor care cred în tine” şi eu cred că este un lucru extrem de înţelept. Atunci când campionii primesc un premiu comunităţile din care fac parte primesc un premiu şi toţi cei care au crezut în ei şi i-au susţinut în momentele grele primesc premii. Unul dintre lucrurile pe care le învăţăm din poveştile antreprenorilor este că nu este uşor să devii campion în business, nu ţine de noroc aşa cum reieşea dintr-un sondaj că românii cred despre oamenii de afaceri. Antreprenorii muncesc din greu şi de multe ori le vine să renunţe.

 

Mihai Aniţa,

partener, liderul echipei de servicii integrate pentru companiile antreprenoriale şi afaceri de familie, PwC România

Lumea antreprenorilor din Moldova se împrospătează. De altfel, Campioni în Business a fost creat pentru a descoperi antreprenori, vrem să vedem ce se întâmplă în fiecare regiune din ţară. Pentru mine personal Campioni în Business înseamnă să cunosc poveşti. Când mă duc la conferinţa partenerilor PwC care este o dată pe an în diverse oraşe din Europa Centrală şi de Est şi le vorbesc despre poveşti ale antreprenorilor români celor de lângă mine nu le vine să creadă. Se întreabă: poate România să aibă cele mai moderne fabrici din Europa? Campionii în Business stau mărturie acestui lucru.

 

Ce au declarat Campionii în Business din Moldova:

Laura Şerban,

director economic, Plantagro-Com, Vaslui

Afacerea Plantagro-Com a fost începută în urmă cu mai bine de 15 ani şi a activat iniţial în domeniul achiziţionării de cereale. La vremea respectivă nu avea terenuri agricole. Încet, încet afacerea s-a dezvoltat. Am început de la câteva hectare, iar acum am ajuns la 5.000 de hectare de teren agricol pe care îl lucrăm. Suntem prezenţi în sudul, estul şi nordul ţării, dar în câţiva ani cred că vom fi cunoscuţi şi în vestul ţării.

 

Dorian Brutaru,

director de vânzări, Symmetrica, Suceava

Symmetrica a crescut ca o pâinică. Eu sunt doar de nouă ani în companie, dar ştiu că acţionarii au început de la tăviţe în care s-au făcut la început nişte pavele şi încet încet au cumpărat maşini din ce în ce mai performante. În final, Symmetrica a ajuns să-şi facă singură echipamentele şi este astăzi singurul producători de maşini de făcut pavele din România.

 

Marian Berdan,

acţionar, Electra,Iaşi

Am simţit pe parcursul celor 27 de ani de existenţă a firmei Electra ajutorul BCR. Au fost multe momente în care ne-au ajutat. Ne-am dezvoltat şi astăzi grupul de firme Electra a ajuns la peste 200 de angajaţi şi colaboratori. Grupul a ajuns la afaceri de 7 milioane de euro.

 

Florin Mitocaru,

proprietar, Alevia, Suceava 

Avem 200 de angajaţi şi producem suplimente alimentare sub formă de comprimate, sub formă de ceaiuri şi acum avem trei secţii noi unde producem creme, siropuri şi o linie de ambalare pentru seminţe şi fructe uscate. Probabil că mă întrebaţi de ce fac asta şi după 15 ani. Răspunsul este că îmi place să fac asta în ciuda greutăţilor prin care treci ca antreprenor. Nu m-am gândit niciodată să vând businessul, o să încerc să merg înainte şi să-l cresc.

 

Horaţiu Damşa,

director general, Barleta, Bacău

Barleta realizează ambalaje alimentare din hârtie şi a fost înfiinţată în 1994 de către şapte amici care au devenit şi prieteni. Am început cu comerţul de hârtie, dar am înţeles că activitatea de comerţ nu este de viitor. După doi ani de la înfiinţare am început să achiziţionăm utilaje de fabricare a pungilor de hârtie. Am început cu utilaje second hand iar în 2007 am încercat să dezvoltăm afacerea în străinătate. Iar acest lucru nu putea fi făcut decât cu utilaje de ultimă generaţie. Aşa că datorită ajutorului BCR am reuşit să achiziţionăm utilaje noi pas cu pas. Avem 250 de angajaţi şi afaceri de peste 12 milioane de euro.

 

Răzvan Enculesei,

manager dezvoltare clienţi IKA, Salbac (parte din grupul Agricola)

Planul nostru de viitor este să creştem, să creştem şi iar să creştem. Salbac SA reprezintă divizia de salamuri a grupului Agricola. Brandul Salamul de Sibiu de la Agricola are o cotă de piaţă de 50% pe această piaţă şi credem că la aceeaşi cotă vom ajunge şi pe plan extern.

 

Doina Cepalis,

proprietar, Te-Rox Prod, Iaşi

Am fost desemnat Campion în Business în anul 2010, într-o perioadă în care nu ştiam nimic despre gale şi evenimente. Eram în al treilea an de la înfiinţarea unei companii începute de la zero. Acel moment a fost foarte important pentru mine pentru că am înţeles ce înseamnă să performezi, să intri într-o comunitate şi ce înseamnă să ai vizibilitate. În aceşti şapte ani am reuşit să ajungem la 1.000 de angajaţi şi să exportăm în foarte multe ţări. Nu fac singură, ci cu o echipă minunată din Paşcani, Iaşi şi Roman.

 

Vasile Sandu,

general manager, Proinvest Group, Iaşi

Este din ce în ce mai bine pentru afacerea noastră. Avem mici probleme cu angajaţii care pleacă la muncă în străinătate. Ei ne arată unde este Anglia pe hartă şi noi le arătăm unde este România. De asemenea, avem probleme cu statul şi instituţiile statului pe care am ajuns să le „programez” controalele.

 

Daniela Tamaş,

manager resurse umane, Pandora Prod, Vrancea

Credem că această distincţie are în spate nu doar cifre, ci o echipă de 1.000 de oameni. O echipă care lucrează în fiecare zi pentru ca fiecare dintre noi să se poată uita dimineaţă în oglindă, să se admire şi să se poată considera frumoşi.

 

Ştefan Ion,

director general, Balcanic Prod, Vrancea

Împreună cu fratele meu am construit începând cu 1994 un grup de firme care îşi desfăşoară activitatea în domeniul maselor plastice. Aceste companii pe care am reuşit să le menţinem pe linia de plutire sunt firme care nu au facturi neplătite la bugetul statului şi contribuie cu 2% din total taxe încasate în judeţul Vrancea.

 

Anton Măzăreanu,

director general, Comes, Neamţ

Compania Comes realizează echipamente sub presiune pentru industria chimică şi petrochimică. Lucrăm cu marile rafinării din ţară: OMV Petrom, Petromidia Năvodari şi Petrotel Lukoil. Avem 180 de angajaţi. Am preluat compania acum trei ani cu 140 de angajaţi şi o cifră de afaceri de circa trei milioane de euro. Am ajuns la afaceri de 5,7 mil. euro, iar acum vom închide cu o cifră de afaceri de 8 mil. euro. A fost de lucru mult. Ne-am axat mult pe personal, în special pe  muncitori, am încercat să îmbunătăţim condiţiile de muncă şi am câştigat aici. 

 

Ştefan Popa,

asociat Quatro Grup Distribution , Iaşi

Quatro Grup Distribution distribuie produse alimentare, băuturi alcoolice şi tutun. Suntem una dintre primele firme din acest domeniu care au rămas în Iaşi, din fericire sau din păcate. Suntem în plină dezvoltare. Ne luptăm cu aceeaşi problemă cu personalul. Anglia se pare că este noul rai al angajaţilor.

 

Luminiţa Grigoriu,

director de vânzări în cadrul grupului de firme Terra Construcţii, din care face parte şi Scarom

Compania Scarom face parte din grupul Terra Construcţii Boroşani. Suntem producători de scări de interior, le comercializăm în magazine din România, Franţa şi Germania. Suntem numărul doi în Europa la acest tip de produse.

 

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 27.10.2017

 
Cuvinte cheie:
business
, campioni
, afaceri
, angajati
, moldova
, companii
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide