Can-Pack va ajunge la afaceri de 60 mil. euro prin contracte cu "greii" din industria berii si a sucurilor

16 sep 2008 Autor: Mirabela Tiron

Can-Pack va ajunge la afaceri de 60 mil. euro prin contracte cu "greii" din industria berii si a sucurilor

Cristian Cornea a venit la conducerea operatiunilor Can-Pack in Romania in luna februarie a acestui an, dupa o experienta in companii multinationale precum Pioneer sau Michelin

Cu un business mult mai putin vizibil fata de cel al multinationalelor din bere, filiala locala a grupului polonez Can-Pack, care detine o fabrica de ambalaje din aluminiu in Bucuresti, in care lucreaza 160 de angajati, asigura 90% din cutiile de bere vandute de Heineken, SABMiller, InBev sau Tuborg Romania. Restul de 10% din productia livrata pe piata interna este reprezentat de un contract cu o alta multinationala, Coca-Cola.

In asteptarea cresterii consumului pe segmentul premium, anuntata de altfel si de marii berari, compania va investi 6 milioane de euro pentru a extinde cu 40% capacitatea de productie a fabricii, pana la 900 de milioane de doze anual, fata de 650 de milioane de ambalaje in prezent.

"Am demarat pregatirea pentru instalarea capacitatii aditionale de productie. Vrem sa crestem capacitatea de productie de la 650 de milioane de doze/an la 900 de milioane de cutii din aluminiu pe an", a declarat Cristian Cornea, director general al filialei din Romania, venit la conducerea companiei in februarie anul acesta.

Compania Can-Pack a avut pana la sfarsitul anului trecut executivi polonezi, insa la inceputul lui 2008 a fost recrutat Cornea pe postul de director general. El a lucrat in mai multe companii multinationale, precum Pioneer sau Michelin.

"Cresterea capacitatii de productie implica si cresterea cantitatii de vopsele si uleiuri, care ne-a determinat sa investim in echipamente pentru protectia mediului", a precizat el.

Cristian Cornea mai spune ca in conditiile in care evolutia pietei va sustine o dezvoltare a companiei, fabrica isi poate extinde capacitatea de productie la 1,2 miliarde de doze/anul, capacitate maxima la care poate opera. O noua investitie ar presupune insa ca vanzarile de bere in ambalaje de aluminiu, adica cele din segmentul premium, sa se majoreze.

Pe piata romaneasca de bere cea mai mare pondere o detin vanzarile in ambalaj PET, aproximativ 50% din piata in prima parte a acestui an, fata de putin peste 45% la finalul anului trecut, potrivit reprezentantilor Asociatiei Berarii Romaniei, care include companiile Heineken Romania, Ursus Breweries, InBev Romania si United Romanian Breweries Bereprod (URBB). Pe de alta parte, ponderea vanzarilor in cutii de aluminiu din total ambalaje pentru bere se ridica la 12%, fata de 30% in alte tari. "Urmatorul pas, daca piata romaneasca se dezvolta corect, este sa extindem capacitatea de productie la 1,2 miliarde de cutii pe an. Dezvoltarea corecta a pietei presupune ca procentul de imbuteliere la cutii din total consum bere pe piata romaneasca sa se apropie de cel din Polonia sau din celelalte tari europene", a declarat Cornea.

Pana la cresterea consumului pe segmentul premium, Can-Pack produce zilnic 2 milioane de doze. Din pretul la raft al unei doze de bere spre exemplu, ambalajul din aluminiu reprezinta 5-10%, potrivit datelor Can-Pack.

Cea mai mare parte a productiei companiei, circa 80%, se distribuie pe piata interna, restul de 20% fiind exportat in Slovenia, Grecia, India, Ucraina si chiar Polonia.

Pentru anul viitor compania va avea destinatii noi de export, insa ponderea celor doua piete se va mentine aceeasi in rulajul anual al Can-Pack. "De asemenea, se va reduce ponderea destinatiilor exotice, precum India, in conditiile in care aici se va deschide o fabrica", a spus el.

Producatorul de ambalaje estimeaza in acest an o cifra de afaceri de 60 de milioane de euro, in crestere cu 27% fata de anul trecut. "Pentru 2009 obiectivul nostru este de 80 de milioane de euro cifra de afaceri", a precizat directorul general. Compania are 160 de angajati in fabrica din Bucuresti. Extinderea capacitatii de productie va aduce inca 15 angajati. "Este foarte greu sa gasim muncitori. A durat aproape doua saptamani ca sa gasim cinci oameni pentru a lucra in fabrica", a spus el. Can-Pack a trimis patru angajati specialisti in utilajele principale de pe linia de productie in Marea Britanie, unde se va deschide o fabrica, si inca un angajat in Dubai. "Probabil ca vor mai cere specialisti romani ca sa lucreze pentru o perioada de timp in fabrica din Marea Britanie", a mentionat el.

Pe langa producerea de ambalaje din aluminiu, Can-Pack asigura si distributia dozelor pentru clienti.

"Transportul reprezinta o prioritate pentru noi. Am incercat sa construim o flota de autocamioane prin realizarea de parteneriate cu trei firme de transport. Consideram o prioritate maximizarea logisticii, care poate fi un factor determinant in evolutia unei afaceri", a spus el. Cornea a mai adaugat ca sunt urmarite costurile de transport la 1.000 de cutii din aluminiu. "Vreau sa migram de la tiruri standard cu o capacitate de transport de 80.000 de cutii la camioanele cu capacitate de 115.000 cutii", a spus el. Grupul polonez Can-Pack, al carui actionar majoritar este compania nord-americana F&P Holding, controleaza, pe langa unitatea din Romania, fabrici in Polonia, Ucraina, Slovenia, Cehia, Dubai, Franta si alte tari, urmand sa deschida fabrici in India si Marea Britanie. Afacerile pe care le va rula grupul anul acesta sunt estimate la un miliard de euro, potrivit directorului general al filialei din Romania.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 17.09.2008

 
Cuvinte cheie:
Can-Pack
, polonez
, Heineken
, InBev
, SABMiller
, Coca-Cola
, ambalaje
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide