Companii

Canicula, prima gură de oxigen pentru businessul de sezon

14.06.2010, 23:47 33

Primul weekend canicular din acest an a adus creşteri de până la50-60% la vânzările de apă, sucuri, bere şi îngheţată din comerţ,comparativ cu sfârşitul săptămânii anterioare.

Producătorii spun că aceasta este singura gură de oxigen pentrubusinessurile sezoniere din 2010, pe o piaţă lovită de scăderi deconsum între 7% şi 10% în primele trei luni.

"Doar canicula mai poate reanima piaţa. Sunt scăderi de consumşi, în plus, vânzările în luna mai au fost foarte slabe din cauzaploilor", a afirmat Vasile Armenean, proprietarul Betty Ice, unuldintre cei mai mari producători de îngheţată. El estimează cătemperaturile mari din weekend au adus companiei sale un avans depeste 30% al vânzărilor, comparativ cu weekendul anterior (4-6iunie).

Jucătorii din piaţa îngheţatei şi a băuturilor nonalcoolice spunînsă că doar perioadele prelungite de caniculă, de minimum o lună,le mai pot salva businessurile de scăderi în acest an. După primeletrei luni, indicatorii de vânzări arătau scăderi de 7% la producţiade apă minerală, faţă de aceeaşi perioadă din 2009, de 10% înindustria berii şi un minus de 7-9% la consumul casnic de sucuri defructe şi băuturi răcoritoare carbonatate. "În zilele din weekendultrecut, vânzările de sucuri şi apă ale European Drinks au crescutcu circa 60% faţă de media unei zile normale din an", a precizatAdrian Rotar, directorul general al European Drinks, companie cuafaceri anuale de peste 100 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO