Companii

Canon: Piaţa locală a aparatelor foto digitale a început prost în 2014 şi continuă la fel şi în T3

Canon: Piaţa locală a aparatelor foto digitale a...

Autor: Adrian Dumitrache

20.11.2014, 15:34 293

"Anul 2014 a început prost şi s-a menţinut în aceeaşi notă şi în al treilea trimestru. Piaţa foto a înregistrat o scădere destul de serioasă, mai ales pe segmentul produselor compacte, gama entry level, care este atacată de smartphone-uri. În zona entry level, toţi producătorii şi-au redus gama de produse, pentru că se pierd bani în mod clar. Gama de produse compacte medium şi high-end level înregistrează cerere şi, implicit, creştere, care însă nu compenseaza pierderile gamei low level", a afirmat Secăreanu.

În 2013, conform unui studiu GfK, vânzările de camere foto digitale în România au scăzut cu 13% comparativ cu 2012 şi au atins 41 milioane de euro.

În timp ce vânzările de aparate foto profesionale cu obiectiv interschimbabil (Digital Single Lens Reflex - DSLR), care reprezintă jumătate din valoarea de pe piaţă, au rămas aproape constante faţă de 2012, vânzările de camere foto compacte au scăzut cu 26%, potrivit GfK.

"Piaţa foto a consemnat în acest an un recul de 20-25% faţă de anul 2013, de la 230.000 unităţi. Pe segmente, în 2013 s-au vândut aproximativ 30.000 de DSLR-uri şi în acest an, daca ultimul trimestru va merge bine, s-ar putea ca piaţa aparatelor DSLR să se situeze la acelaşi nivel sau puţin mai mai jos, dar nu dramatic. În schimb, compactele vor scădea cu 20-25%", a spus Secăreanu.

Şeful Canon România spune că în 2015 piaţa va continua să se menţină pe un trend descendent, în cazul aparatelor compacte vânzările urmând să scadă cu 10%.

"Pe DSLR-uri suntem optimişti şi credem că piaţa se va mentine la nivelul pe care îl va atinge în acest an. Pe ansamblu, piaţa aparatelor foto depinde şi de cum va evalua economia. Camera foto este un produs aspiraţional. Posibila modificarea negativă a nivelului de trai impacteaza şi cererea de produse aspiraţionale", a spus Secăreanu.

Înfiinţată în 1937, compania japoneză Canon este unul dintre cei mai mari jucători din domeniul soluţiilor de redare a imaginii, transmisiuni şi comunicaţii, sisteme medicale şi produse industriale.

În România, aparatele foto Canon sunt distribuite prin intermediul mai multor distribuitori şi parteneri.

Cota de piaţa a Canon se situează la 16-18% pe segmentul produselor compacte şi depăşeşte 30% la DSLR-uri, cu un plus în zona camerelor high-end level, potrivit lui Secăreanu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO