Capitala reprezintă un sfert din piaţa de lactate din România, o industrie de 1 miliard de euro

15 mai 2017 Autor: Mădălina Panaete

Vânzările de lactate din Capitală se ridică la peste 200 de milioane de euro anual, având în vedere că Bucu­reştiul reprezintă un sfert din piaţă, arată calculele ZF pe baza unui raport al com­paniei Prodlacta (PRAE). Astfel, Bucureştiul este cea mai mare piaţă pentru jucătorii din lactate, o piaţă de circa 1 miliard de euro anual. De altfel, Capitala contribuie cu 40% la totalul afacerilor din comerţul local, care este dominat de lanţuri interna­ţio­nale precum Kaufland, Auchan sau Carrefour. De altfel, comerţul modern re­prezintă jumătate din vânzările com­pa­niilor din industria lactatelor, con­form aceleiaşi surse. Pe piaţa din Capitală sunt prezente toate marile companii precum Albalact, Hochland, FrieslandCampina, Danone, Olympus sau Covalact, în timp ce doar câţiva producători mici sunt prezenţi pe rafturile magazinelor din Bucureşti. Exemple sunt branduri precum Artesana, Rupi, la Colline sau De la Ferma. Pe de altă parte, sunt produ­cători care s-au axat în special pe zonele din jurul fabricii.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 15.05.2017

 
Cuvinte cheie:
lactate
, piata
, capitala
, reprezentare
, industrie
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide