Companii

Capitala, singura piata care aduce 100 mil. euro unui magazin?

Capitala, singura piata care aduce 100 mil. euro unui magazin?
25.08.2009, 00:00 36

Retelele Cora, Metro Cash & Carry si Auchan au realizat anul trecut cele mai mari vanzari medii pe magazin in comertul alimentar modern, la polul opus fiind retelele de discounteri care nu au intrat in Top 10, avand vanzari mai mici de 5 mil. euro pe unitate la nivelul lui 2008.

Datele de la Ministerul de Finante arata ca expansiunea retelelor de hipermarketuri in orasele medii, precum Braila, Oradea sau Buzau, trage puternic in jos vanzarile pe unitate. 

Astfel, retaileri precum Carrefour si Kaufland, care s-au orientat in ultimul an tot mai mult catre orase cu mai putin de 150.000-200.000 de locuitori, au inregistrat in 2008 vanzari medii pe unitate mult sub valorile raportate de Cora.

Un hipermarket din Bucuresti poate aduce unui operator vanzari chiar si de doua ori mai mari, comparativ cu un hipermarket din provincie, potrivit datelor din piata. Pe lista oraselor care pot concura cu Capitala la acest capitol se numara Timisoara si Constanta, conform aceleiasi surse.

Cora a mizat puternic pe Capitala, aici fiind amplasate doua din cele trei hipermarketuri din retea. Aceasta ar putea fi una din explicatiile pozitionarii sale in fruntea clasamentului retelelor de comert modern dupa vanzarile medii pe unitate. In plus, retailerul a mizat inca de la inceput pe un format mare de magazine, astfel incat pana la intrarea retelei Auchan in Romania, in 2006, Cora era cunoscut ca fiind cel mai mare hipermarket din Bucuresti.

Retailerul pregateste in acest moment deschiderea unui al treilea magazin in Bucuresti, in mall-ul Sun Plaza din cartierul Berceni. Este posibil ca noua unitate sa o devanseze pe cea din Militari (Cora Lujerului) dupa primul an de functionare si sa devina astfel numarul 1 in retea, potrivit estimarilor unor jucatori din retail si din real estate.

Cel mai mare competitor al Cora, reteaua Auchan, preciza in urma cu 1-2 ani ca magazinul sau din Titan (Bucuresti), cu o suprafata de vanzare de 16.000 mp, inregistreaza anual vanzari de peste 100 mil. euro.

Datele de la Ministerul de Finante, aferente anului 2006, arata ca magazinul Auchan Titan a avut vanzari de 20 mil. euro in mai putin de doua luni, cat a functionat ca singura unitate din reteaua Auchan Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO