Care sunt planurile retailerului german Lidl pentru România: Bucureştiul, cel mai important oraş pentru expansiune. Puterea de cumpărare ajunge să fie şi de două ori mai mare decât în restul ţării

6 iul 2017 Autor: Cristina Rosca

Discounterul german Lidl, prezent oficial pe piaţă din 2011, va deschide în fiecare din următorii ani cel puţin zece noi magazine, ţinta următoare fiind să ajungă la 300 de unităţi faţă de 210 în prezent. Astfel, an de an doar în magazine compania va investi peste 20 mil. euro. Discoun­terul german îşi concentrează atenţia pe oraşele mari şi în special pe Bucureşti.

„În prezent avem 210 magazine în România, dintre care circa 10% în Bucureşti. Capitala este cel mai important oraş, atât ca populaţie, cât şi ca putere de cumpărare, astfel că loc de expansiune încă mai există. Puterea de cumpărare ajunge să fie şi de două ori mai mare decât în restul ţării. În acest context, este cel mai important centru de expansiune pentru noi, şi nu numai, spune Frank Wagner (43 de ani), exe­cu­tivul care conduce operaţiunile locale ale Lidl în România din poziţia de preşedinte al consiliului de conducere.

Executivul german adaugă că în timp, cu cât puterea de cumpărare va creşte, cu atât compania se va orienta şi către oraşe mai mici. Lidl a intrat oficial pe piaţa locală în 2011 prin achiziţia reţelei de discount Plus, care avea atunci 107 unităţi şi afaceri de circa 380 de milioane de euro. Ulterior nemţii s-au extins direct până la 210 de magazine şi afaceri de 1,25 mld. euro anul trecut.

„Businessul a mers foarte bine în 2016, iar primele trei luni din acest an finanaciar (anul începe la 1 martie la Lidl - n.red.) sunt încurajatoare. Anul trecut reducerea TVA a avut un aport important însă, astfel că în 2017 deşi va fi în continuare creştere, ea nu va mai fi la fel de puternică precum anterior.“ El nu înaintează însă cifre.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 06.07.2017

 
Cuvinte cheie:
lidl
, discounter
, retailer
, planuri
, expansiune
, Frank Wagner
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide