Companii

Carpatina a scapat de pierderi

26.04.2006, 00:00 112

Compania Carpatina, detinuta de Lipomin Lipova a realizat in 2005 o cifra de afaceri de 17,1 milioane de lei (4,3 milioane de euro), in crestere cu 32% fata de 2004, cand aceasta a atins 12,9 milioane de euro.

Carpatina a trecut pe profit in 2005, dupa ce in 2004 a inregistrat o pierdere neta de aproximativ 150.000 de euro. Pentru anul trecut Carpatina estima vanzari de 38,3 milioane de litri de apa minerala. Un alt indicator care a crescut anul trecut a fost numarul mediu de salariati. De la 133 de persoane in 2004, Carpatina a ajuns sa aiba la finele anului trecut 156 de oameni.

La inceputul acestui an compania Lipomin Lipova a cumparat de la Petrom producatorul Carpatina, in urma unei tranzactii estimate de surse din piata la 3-4 milioane de euro. Petrom si-a vandut participatia de 82,99% din actiunile Carpatina in cadrul strategiei de externalizare a activelor care nu fac parte din business-ul de baza. Lipomin Lipova activeaza in acelasi domeniu de activitate ca si Carpatina, productia apelor minerale si a sucurilor. Compania are in portofoliu apa minerala Lipova si a realizat in 2004 o cifra de afaceri de 1,7 mil. euro. Vanzarea Carpatina este cea mai recenta tranzactie pe piata de profil locala. Cu toate acestea, in 2005, piata apelor minerale a cunoscut cateva miscari extrem de importante. Astfel, compania Signus Romania Distribution, care face parte alaturi de Murfatlar, Euroavipo Posta Calnau si Romdrinks din Euro Group, a achizitionat imbuteliatorul apei minerale Bibco Biborteni, companie cu afaceri anuale de peste 8 mil. euro. La capitolul intrari pe piata, Fornetti, cea mai extinsa retea de franciza din Romania, a anuntat la inceputul acestui an ca va investi intr-o fabrica de imbuteliere a apei, daca probele de calitate vor dovedi ca apa din zona poate fi imbuteliata.

Piata romaneasca a bauturilor racoritoare si a apelor minerale este estimata la 500-600 mil. euro anual. Potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei bauturilor racoritoare din Romania, Canadean, piata bauturilor racoritoare a inregistrat o crestere de 6%. Principalii jucatori pe aceasta piata sunt compania Quadrant Amroq Beverages (QAB), imbuteliatorul bauturilor Pepsi pe piata romaneasca, Coca-Cola HBC Romania, European Drinks si Romaqua si Carlsrom Beverages.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO