Companii

Carrefour deschide un hipermarket într-o zonă neacoperită a Capitalei, unde se va „lupta“ cu trei magazine proprii

Carrefour deschide un hipermarket într-o zonă neacoperită a Capitalei, unde se va „lupta“ cu trei magazine proprii

François Melchior de Polignac, directorul general al Carrefour România: Într-o perioadă dificilă, Carrefour îşi menţine încrederea în România şi continuă să se extindă pe toate formatele - hipermarketuri, supermarketuri, dar şi magazine de proximitate.

Autor: Cristi Moga

18.10.2011, 00:08 6893

Dezvoltatorul parcului comercial Colos­seum din Chitila a terminat într-un timp record construcţia magazinului Carre­four din cadrul proiectului, a cărui deschidere este progamată pentru astăzi, după ce în urmă cu patru luni încă se lucra la structura clădirii.

Omul de afaceri cipriot Panico Panayi, proprietarul companiei Nova Imobiliare, prin intermediul căreia este realizat proiectul, şi-a respectat termenul anunţat în luna iunie pentru deschiderea magazinului, dar galeria comercială va avea puţine spaţii operaţionale în primele săp­tămâni, în timp ce Altex ar putea deschide un magazin în cadrul proiectului peste două luni.

Proiectul are în schimb două ancore puternice - Carrefour şi Leroy Merlin - printre cei mai mari jucători la nivel mondial pe segmentul lor de piaţă, într-o zonă în care deocamdată nu prea există concurenţă, dar nici o densitate prea mare a populaţiei comparativ cu alte zone din Bucureşti.

Dacă Leroy Merlin se va lupta pentru clienţi în pri­mul rând cu austriecii de la bauMax, care au un magazin la o distanţă de doar câteva sute de metri, pentru Carrefour Chitila "concurenţa" pentru clienţi înseamnă în primul rând magazinele grupului francez din Băneasa, Chiajna (Militari) şi Orhideea, aflate fiecare la o distanţă de circa zece kilometri sau 10-15 minute, prin şoseaua de centură, respectiv pasajul Basarab.

"Prin deschiderea magazinului din Chitila vom acoperi o nevoie care nu era acoperită. Sunt bucuros să oferim consumatorilor din zonă care făceau mai mulţi kilometri până la magazinele noastre posibilitatea de a face cumpărăturile mai aproape de casă", a spus François Melchior de Polignac, directorul general al Carrefour România.

Acesta va fi cel de-al optulea hipermarket Carrefour din Capitală, francezii având cea mai bună acoperire pe acest segment în Bucureşti, motiv pentru care magazinele au început să se lupte pentru clienţi şi între ele. În timp ce hipermarketurile din Orhideea şi Băneasa au vânzări anuale de circa 100 de milioane de euro fiecare, fiind cele mai bune din cadrul portofoliului local, magazinul din Militari, primul deschis de com­panie în România, a suferit în ultimii ani şi de pe urma magazinelor Cora şi Auchan deschise ulterior pe bulevardul Iuliu Maniu.

Magazinul din Chitila are o suprafaţă de vânzare de 8.400 de metri pătraţi, 38 de case de marcat şi 350 de angajaţi, francezii realizând un nou model de aranjare a raioanelor, testat pe alte pieţe din Europa, care ar trebui să ofere o vizibilitate mai ridicată produselor.

Cine mai vine în Colosseum?

Dezvoltat pe un teren de circa 60 de hectare, cumpărat de către Panico Panayi în urmă cu mai mulţi ani, proiectul Colosseum a fost anunţat drept unul dintre cele mai mari centre comerciale din Europa. Deocamdată, în Chitila au fost ridicate doar unităţile Carrefour şi Leroy Merlin, între care ar trebui realizată o galerie comercială cu mai mult de zece retaileri.

"Faza întâi a Colosseum, respectiv parcul comercial, va fi finalizat în luna mai a anului viitor. Suntem în discuţii cu mai mulţi clienţi pentru închirierea spaţiilor", spune Andy Christophorides, commercial manager al Nova Imobiliare, fără a oferi informaţii despre companiile cu care se poartă negocieri.

Dezvoltatorii proiectului Colosseum au anunţat re­cent desemnarea firmelor Colliers şi DTZ Echinox drept agenţi de închiriere a spaţiilor din cadrul centrului co­mercial, dar până în prezent nu au fost anunţaţi noii re­taileri.

Se mai extinde Carrefour?

După o perioadă în care au încetinit puternic ritmul de expansiune pe segmentul de hipermarketuri, fran­cezii au programate alte două deschideri până la sfâr­şitul acestui an, în parcurile comerciale dezvoltate de bel­gienii de la BelRom în Botoşani şi Deva.

"Într-o perioadă dificilă, Carrefour îşi menţine încrederea în România şi continuă să se extindă pe toate formatele - hipermarketuri, supermarketuri, dar şi ma­ga­zine de proximitate. Studiem toate oportunităţile pentru viitoare magazine, dar nu putem oferi informaţii des­pre alte deschideri până nu vom ajunge la acorduri finale cu partenerii", a mai spus şeful Carre­four, com­pa­nie cu vânzări de 1,1 mld. euro în 2010 pe piaţa locală.

Principalii competitori ai Carrefour pe segmentul de hiper­marketuri sunt reţelele Kaufland, Real, Cora şi Auchan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO