Companii

Carrefour şi-a pus numele pe ultimul magazin G’Market

Carrefour şi-a pus numele pe ultimul magazin G’Market

Autor: Cristina Roşca

14.03.2012, 00:04 471

Retailerul francez Carrefour a des­chis astăzi la Iaşi al doilea supermarket din oraş, în complexul Hala Centrală, unde anterior a funcţionat un magazin G'Market.

Magazinul din strada Anastasie Panu este ultimul închis dintre cele cinci deţinute de G'Market pe piaţa locală. Acesta nu este singurul spaţiu al companiei care pierde numele G'Market.

Anterior belgienii de la Mega Image au preluat toate cele trei magazine din Bucureşti ale G'Market, iar Carrefour a înlocuit cele două unităţi din Iaşi, marcând astfel ieşirea din piaţă a turcilor.

În afară de magazinul din Hala Centrală, Carrefour mai deţine la Iaşi un supermarket în centrul comercial Iulius Mall, inaugurat tot într-un spaţiu ocupat înainte de G'Market şi două hipermarketuri.

Cel mai nou magazin al francezilor în oraşul din nord-estul ţării are o suprafaţă de vânzare de circa 800 de metri pătraţi şi expune circa 5.500 de produse - dintre care 1.000 marca proprie Carrefour. Magazinul a necesitat o investiţie de până într-un milion de euro, potrivit estimărilor ZF. Oficialii Carrefour nu au comunicat valoarea investiţiilor.

Retailerul G'Market, deţinut de grupul FIBA din Turcia, a închis la jumătatea lunii octombrie magazinul din Hala Centrală din Iaşi, ultimul care mai rămăsese în posesia companiei, şi a ieşit astfel de pe piaţă.

La începutul lui 2011 lanţul număra şase unităţi în trei oraşe din ţară: Bucureşti, Iaşi şi Focşani. Primul închis a fost cel din Focşani. Ulterior, a venit rândul unităţii din Iulius Mall din Iaşi, în locul căreia s-a deschis un supermarket Carrefour Market.

În septembrie, compania a anunţat că a vândut toate cele trei magazine din Capitală (Plaza România, Bucureşti Mall şi zona Colentina) către belgienii de la Mega Image.

Astfel, cei doi competitori ai G'Market vor umple golurile lăsate de lanţul de supermarketuri turc, unul dintre primele care şi-au făcut curaj să pătrundă pe piaţa locală şi unul dintre primele care au ieşit totodată, sub presiunea crizei economice şi a expansiunii agresive a celorlalţi retaileri.

Prin deschiderea magazinului din Iaşi Carrefour ajunge la 49 de supermarketuri. Pe piaţa locală francezii mai au 25 de hipermarketuri şi cinci magazine de proximitate deschise în parteneriat cu compania locală Angst.

Retailerul francez Carrefour a înregistrat anul trecut în România vânzări de 1,18 miliarde de euro, apropiate de nivelul maxim obţinut în 2008, însă cu 30 de magazine în plus.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO