Companii

Cât mai costă un studiu de piaţă făcut în România: de la 4.000 de euro până la peste 100.000 de euro

Cât mai costă un studiu de piaţă făcut în România: de la 4.000 de euro până la peste 100.000 de euro

Alina Stepan, Managing Directorul Ipsos Research: România e singura ţară în care prin fuziunea Ipsos cu Synovate se alipesc practic două servicii complementare, nu există suprapuneri.

Autor: Adelina Mihai

06.11.2012, 00:06 7888

"Un studiu mic costă 4.000-5.000 de euro şi este realizat, de exemplu, după 4 focus - grupuri sau după 20 de interviuri de tip «guerilla», însă preţul unei cercetări poate depăşi chiar 100.000 de euro, în funcţie de dimensiunea analizei, de mărimea eşantionului sau de ţara în care se face culegerea datelor", a spus Alina Stepan, care coordonează o echipă de 40 de angajaţi permanenţi şi 150 - 170 de specialişti în culegere de date.

Alina Stepan a venit la divizia de cercetare offline a Ipsos după ce anterior a ocupat funcţia de Insights Director la SAB Miller - Ursus Breweries. Absolventă a Facultăţii de Sociologie din cadrul Universităţii din Bucureşti, Alina are o experienţă de peste 15 ani în cercetare, anterior lucrând în companii precum Synovate, JTI (produ­cător de ţigarete) sau Vodafone (telecom).

De la clienţii din România vin 80% din studii

În toamna anului trecut Ipsos a preluat la nivel mondial competitorul Synovate, într-o tranzacţie evaluată la peste 560 de milioane de euro.

În România, Synovate avea la finele lui 2011 o cifră de afaceri de 1,8 mil. euro, în scădere faţă de anul anterior cu 17%. Începând cu anul 2012 compania intră însă sub brandul Ipsos Research şi împreună cu Ipsos Interactive Services (IIS) devine lider al pieţei locale de cercetare online-offline, companiile având împreună cifre de afaceri de peste 40 de milioane de euro la finele anului trecut şi peste 700 de angajaţi în prezent.

Principala diferenţă dintre IIS şi Ipsos Research o reprezintă faptul că prima companie (cu sedii în Bucureşti şi Braşov dar şi în alte 12 ţări din Statele Unite, Canada, majoritatea ţărilor mari din Europa de Vest) se ocupă de colectare de date online în timp ce Ipsos Research oferă servicii de cercetare full-service pentru piaţa din România.

"România e singura ţară în care prin fuziunea Ipsos cu Synovate se alipesc practic două servicii complementare, nu există suprapuneri. 80% din studiile pe care le face Ipsos Research provin direct de la clienţii din România, deşi, în ultima vreme, primim foarte multe solicitări şi pentru coordonare de studii regionale, în special din partea clienţilor care coordonează din România regiunea în care ne aflăm", a mai spus Stepan. Principalii clienţi ai diviziei Ipsos Research provin din multinaţionale care activează în domeniul FMCG, auto şi, servicii financiar-bancare, produse farmaceutice şi tutun.

Ipsos Re­search face cercetare de piaţă prin utilizarea metodologiilor offline (focus-grupuri, interviuri la domiciliul sau adresa fixă a respondentului, în magazine sau la sediul companiei, studii de poziţionare strategică a mărcilor, studii despre obiceiurile de cumpărare, testare de reclamă şi produs ş.a.).

Ce sunt interviurile de tip "guerilla"

"În ultima perioadă s-au făcut foarte multe studii în magazine şi pe stradă, peste 200 de interviuri de tip «guerilla» ni s-au cerut în ultimele luni. Aceste interviuri presupun urmărirea respondentului în mediul lui natural, modul în care alege un produs de la raft, de exemplu, după care îl abordăm şi îi cerem permisiunea de a discuta cu el pe baza a ceea ce a văzut", a mai spus Alina Stepan.

Ipsos a ajuns în România la un eşantion de peste 40.000 de respondenţi activi, ceea ce înseamnă că România va intra într-o platformă mondială care administrează paneluri din toată lumea.

Această platformă are 5 milioane de respondenţi şi este administrată direct din România.

Business-ul Ipsos în România:

Ipsos Interactive Services (IIS)

► Face cercetare de piaţă online, pentru clienţi din Franţa, Marea Britanie, Elveţia, Germania, Italia şi Spania

► Are centre în Bucureşti şi în Braşov, unde lucrează peste 650 700 de angajaţi

► A avut o cifră de afaceri de 38 de milioane de euro în 2011, dublă faţă de valoarea din 2008

► Competitori la nivel global: TNS, GfK, Milward Brown, Research Now, SSI, Toluna etc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO