Companii

Câte magazine va mai deschide Lidl în acest an. Cu ce afaceri a terminat retailerul anul 2011

Lidl a terminat 2011 la un pas de 400 mil. €. Afacerile au crescut cu 16% deşi consumul a scăzut cu 3%

Încă de la intrarea pe piaţa din România Lidl a mizat pe preţuri mici pentru a-şi asigura expansiunea

Autor: Cristina Roşca

07.07.2012, 17:27 2101

Lidl a terminat 2011 la un pas de 400 mil. €. Afacerile au crescut cu 16% deşi consumul a scăzut cu 3%

Lanţul german de discount Lidl, ultimul jucător care s-a alăturat retailului modern autohton în 2011, când a pornit una dintre cele mai agresive ofensive de expansiune, a terminat anul trecut cu afaceri de 1,68 mld. lei (396 mil. euro), în creştere cu circa 16% comparativ cu 2010. Cifra de afaceri pe 2010 este cea obţinută de lanţul de magazine Plus Discount, retailer prin achiziţia căruia Lidl a intrat pe piaţa locală.

Intrarea oficială a lanţului german s-a făcut în vara lui 2011, când cele 107 magazine Plus au preluat numele şi sigla Lidl. În acest context, Lidl a prins oficial pe piaţa locală doar jumătate de an.

Cifra de afaceri a retailerului german a crescut cu 16% într-o perioadă în care consumul şi-a continuat trendul descendent început în 2009. Declinul de anul trecut a fost de trei procente, iar declinul cumulat din perioada 2009-2011 s-a apropiat de 20%.

Avantajul retailerului Lidl, care a intrat pe piaţă la 15 ani distanţă de momentul în care a început să se scrie istoria comerţului modern după intrarea METRO Cash&Carry, este că a mizat pe preţuri mici, acesta fiind în ultimii ani principalul argument în achiziţiile românilor. Germanii activează pe segmentul magazinelor de tip discount, caracterizate prin preţuri mai reduse.

O altă caracteristică a magazinelor Lidl este aceea că a mizat pe produse marca proprie. "În magazinele noastre avem 80% mărci proprii, restul de 20% fiind alte brand-uri. Mărcile proprii sunt foarte căutate de clienţii noştri", spun reprezentanţii Lidl, care nu precizează însă ponderea pe care aceste produse o au în cifra de afaceri a companiei. În portofoliul retailerului se găsesc branduri proprii pentru mai multe categorii de produse - atât alimentare, cât şi nealimentare - precum Pilos (lactate), Saguaro (apă), Argus (bere), Pikok şi Baroni (mezeluri).

Alimentele de bază, la mare căutare

Reprezentanţii lanţului de discount nu dau detalii despre vânzările din acest an şi nici despre evoluţia consumului sau a numărului de clienţi. Ei spun însă că în magazinele Lidl "alimentele de bază sunt în continuare cele mai achiziţionate".

De asemenea, la întrebarea ZF despre primele şase luni din acest an oficialii retailerului au răspuns că "au fost foarte încărcate pentru toţi angajaţii noştri", fără a oferi alte detalii care să explice această situaţie. În ceea ce priveşte semestrul al doilea din 2012 compania va miza în continuare pe noi deschideri. "Vom continua deschiderile de magazine cu oferte speciale", spun reprezentanţii companiei.

Încă de la intrarea pe piaţă Lidl a mizat puternic pe expansiune. De la intrarea oficială în luna iunie 2011 germanii au deschis până în prezent 34 de magazine noi. Anul trecut au avut loc 22 de inaugurări, iar în acest an 12, până la un total de 141 de unităţi în România. Începând cu luna noiembrie anul trecut, când a ajuns la 122 de unităţi, Lidl a devenit cel mai extins lanţ de comerţ modern din România, titlu pe care şi l-a păstrat până recent, când a fost detronat de belgienii de la Mega Image.

Câte magazine mai sunt de deschis?

La începutul acestui an Lidl a anunţat un plan ambiţios de expansiune, respectiv un total de 200 de magazine până la finele lui 2012. Pentru a-şi atinge ţinta germanii mai trebuie să deschidă 59 de unităţi în următoarele şase luni. Magazinele Lidl au între 900 şi 1.200 mp, iar investiţia este de circa 1 mil. euro fără teren, potrivit informaţiilor furnizate anterior de oficialii companiei.

Citiţi mai multe detalii pe www.zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO