Companii

Cazinourile şi magazinele de tip discount au luat locul băncilor şi al farmaciilor în căutare de spaţii „la stradă“

Cazinourile şi magazinele de tip discount au luat locul băncilor şi al farmaciilor în căutare de spaţii „la stradă“

Autor: Cristina Cuncea - Mediafax

30.05.2011, 23:30 182

Cererea de spaţii comerciale pe principalele artere comercialevine în special din partea operatorilor de cazinouri şi amagazinelor de tip discount, potrivit unei analize aCushman&Wakefield, care mai arată că doar în ultimul anchiriile acestui tip de spaţii s-au redus cu până la 23%. Cea maimare scădere a fost înregistrată în Constanţa, de 22,9%, în timp ceCalea Victoriei a fost cea mai afectată din Bucureşti, cu odepreciere de 15,4%.

Pe Calea Victoriei chiria medie se situează la 55 deeuro/mp/lună, iar în Constanţa la 27 euro/mp/lună. În ceea cepriveşte cererea pe piaţa spaţiilor stradale, aceasta vine înspecial de la magazinele de tip discount şi de la cazinouri.

"Discounterii şi cazinourile sunt în particular interesate să-şiextindă reţelele. Cazinourile caută unităţi cu suprafeţe de 100-150de metri pătraţi, în timp ce discounterii sunt interesaţi de spaţiide 600-1.000 metri pătraţi", se arată în raport. În anii dedinaintea crizei cererea pentru spaţiile din zonele centrale veneaîn special din partea băncilor şi a farmaciilor. "După doi ani decontracţie, se aşteaptă ca economia să aibă o evoluţie pozitivă în2011-2012."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO