Companii

Ce bugete şi-au făcut pentru 2015 marile agenţii de turism

Foto: Silviu Matei

Foto: Silviu Matei

Autor: Mirabela Tiron

25.12.2014, 08:23 509

Cele mai mari agenţii de turism de pe piaţa locală şi-au bugetat pentru anul viitor creşteri ale afacerilor cuprinse între 4% şi 20%, potrivit oficialilor companiei.

“Ne-am bugetat pentru 2015 o creştere de 10% pe cele două segmente pe care activăm: corporate business travel, prin consolidarea portofoliului de clienţi corporate şi implementarea contractelor semnate în ultimul trimestru din 2014 şi leisure (vacanţe pentru persoane fizice-n.red)”, au transmis reprezentanţii agenţiei de turism Perfect Tour, controlată de Corina Păcuraru. Avansul afacerilor pe segmentul de leisure va fi asigurat de noua agenţie deschisă în acest an lângă hotelul Athenee Palace Hilton, de tip travel boutique, dar şi de consolidarea prezenţei pe internet prin lansarea unui portal online ce va permite turiştilor să îşi personalizeze vacanţele. Anul acesta agenţia de turism estima afaceri mai mari cu două cifre faţă de nivelul de circa 206 milioane de lei (47 mil. euro) din 2013, nivel aproape dublu faţă de cel înregistrat în anul anterior, după cum arată datele de la Ministerul de Finanţe.

O altă agenţie de turism care şi-a crescut business-ul în acest an şi care estimează o cifră de afaceri mai mare anul viitor este Eximtur din Cluj Napoca, controlată de familia Morariu. Compania va fi­na­liza  2014 cu afaceri de circa  176 mil. lei (40 de mi­lioa­ne de euro), iar pen­tru anul viitor oficialii agenţiei şi-au bugetat  o creştere a afacerilor cu 4-5%. Agenţia de turism are 130 de angajaţi.

Un alt jucător de pe piaţă, grupul Eurolines, controlat de omul de afaceri Dragoş Anastasiu, şi-a bugetat afaceri mai mari cu 20% pentru anul 2015.

“Ne-am propus o creştere de 20% a cifrei de afaceri, susţinută în mare poarte de creşterea produsului de turism (cu 30%) şi de cea a biletelor de avion şi cu o mică creştere de biletele de autocar (de 3%)”, au transmis oficialii grupului Eurolines. Avansul afacerilor va fi asigurat de zborurile charter pe timpul verii şi de cele în destinaţii exotice, au  mai transmis reprezentanţii Eurolines.  “Pentru charterele de vară, pe lângă destinaţiile deja operate (Antalya, Rhodos, Creta, Santorini, Corfu, Mykonos, Kos, Zakynthos, Tenerife, Mallorca) am adăugat Bodrum (Turcia) şi Lefkada (Grecia) ca destinaţii noi şi totodată am adăugat mai multe zile de operare din Bucureşti şi Cluj, la care se adaugă noi  destinaţii din Iaşi, Bacău, Craiova, Timişoara”. Grupul Eurolines deţine reţeaua de agenţii de turism Eurolines şi TUI TravelCenter.

O creştere cu două cifre a business-ului vede în 2015 şi Alin Burcea, proprietarul agenţiei de turism Paralela 45. “În anul 2014 ne- am atins obiectivul şi anume o creştere de 15%, de la 35 milioane de euro la 40 milioane de euro. Pentru 2015 ne- am bugetat o creştere de 10%”, a susţinut Alin Burcea, care mai controlează pe lângă agenţia de turism şi magazinul cu produse pentru copii Chicco.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO