Reducerea TVA la alimente de la 24% la 9%, măsură care ar trebui să impulsioneze consumul, dar şi să reducă evaziunea fiscală, înteţeşte lupta retailerilor alimentari, aceştia întrecându-se în această săptămână în anunţuri care să arate că vor avea preţuri mai mici cu 12% la mâncare şi băuturi nonalcoolice.
Pe o piaţă extrem de competitivă, în care bătălia se dă pentru a câştiga clienţi, marile reţele vor să demonstreze că toate vocile care au arătat că jonglează cu preţurile înainte de reducerea TVA au greşit. De luni, 1 iunie, consumatorii ar trebui să cumpere mai ieftin lapte, carne, apă, sucuri, peşte, fructe sau hrană pentru animale, în joc fiind o industrie alimentară de 40 mld. lei.
- Prelucrarea şi conservarea peştelui, crustaceelor şi moluştelor.
- Prelucrarea şi conservarea fructelor şi legumelor.
- Fabricarea uleiurilor şi a grăsimilor vegetale şi animale.
- Fabricarea produselor lactate.
- Fabricarea produselor de morărit, a amidonului şi produselor din amidon.
- Fabricarea produselor de brutărie şi a produselor făinoase.
- Fabricarea altor produse alimentare.
- Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor.
În plus, vor beneficia de TVA de 9% şi băuturile nonalcoolice şi serviciile de alimentaţie publică.