Companii

Ce noutati aduce pe piata centrelor comerciale mallul Liberty Center din Capitala

Ce noutati aduce pe piata centrelor comerciale mallul Liberty Center din Capitala

Investitia a fost de 70 de milioane de euro, suprafata inchiriabila fiind de 25.000 de metri patrati Targetul de trafic estimat este de peste 30.000 de vizitatori zilnic

30.10.2008, 15:41 407

Liberty Center, al saptelea mall din Capitala, care se deschide astazi in zona Trafic Greu din sudul Bucurestiului a atras aproximativ 100 de branduri prezente pe piata de fashion, a restaurantelor si a cafenelelor, a serviciilor, dar si pe food, farma sau home&decoration, majoritatea marci internationale.

Deschis in urma unei investitii de aproximativ 70 de milioane de euro, cu o suprafata inchiriabila de 25.000 de metri patrati, centrul comercial a fost inchiriat in intregime de peste 50 de jucatori care activeaza pe piata de imbracaminte, printre care Marks& Spencer, Tom Tailor, Tommy Hilfinger sau Next, peste 10 companii de pe piata de incaltaminte, printre care se numara Leonardo si Benvenuti si aproximativ 12 restaurante si cafenele, cum ar fi McDonalds, KFC, Burger King sau Starbucks.
Compania nord-irlandeza Mivan, care a dezvoltat proiectul Liberty Center, a ales ca ancore in noul centru comercial, branduri deja cunoscute in Capitala, cum ar fi cel al magazinului de electronice si electrocasnice Altex, al retailerului de fashion Sprider sau al supermarketului Billa, dar si jucatori noi in Bucuresti - retailerul Hervis, care mai este prezent doar in Sibiu, Cluj, Targu-Mures si Oradea si The Light Cinema, primul cinematograf 3D complet digital din Romania, care dispune de 7 sali si 1.500 de locuri.
Mai mult de atat, compania a creat singurul patinoar permanent in interiorul unui mall, care se intinde pe o suprafata de 300 de metri patrati.
"Este un mall interesant, iar mixul de chiriasi este bun. Are o parcare subterana, ramane insa de vazut daca este suficienta, pentru ca este foarte important ca un centru comercial sa dispuna de locuri de parcare. Sper insa ca patinoarul de la ultimul etaj si cinematograful digital sa fie poluri de atractie pentru clienti", spune Adrian Cazu, director al retelei de magazine Benvenuti. Compania pe care o reprezinta Cazu va intra la parterul centrului comercial, intr-un magazin de aproximativ 204 metri patrati.
Pe segmentul de incaltaminte, alaturi de Benvenuti va fi si retailerul Leonardo, prezent in majoritatea centrelor comerciale din Romania, dar si Shoes& Fashion, companie detinuta de Bitzarakis Holding, unul dintre actionarii Alexandrion Grup Romania care intra pentru prima data in Romania cu brandul Migato.
Marca adusa de Shoes&Fashion urmeaza sa fie extinsa in 40 de magazine pana in 2012, iar pentru primul an de la lansare are estimat un rulaj de patru milioane de euro. Reprezentantii companiei sunt optimisti in ceea ce priveste succesul pe care il vor avea in mallul din sudul Capitalei, pe care il descrie ca fiind un centru comercial pliat pe cererea venita din partea clientilor din zona.
"Nu este un mall de lux, dar ras-punde foarte bine publicului din zona. Predomina culorile bej si rosu, ca la mallul deschis in Vitan, dar este mult mai luminos si are coridoare largi. Un avantaj il constituie amplasarea, pentru ca nu exista nimic altceva in zona. Toti oamenii de aici merg la mall Vitan", crede Lilia Bitzaraki, director general in cadrul Shoes & Fashion.
Nici retailerii de imbracaminte internationali Kenvelo si Steilmann, care au printre cele mai mari retele de magazine din Romania, nu au ocolit Liberty Center, iar Next si Reserved continua extinderea aici, dupa prima lor experienta in centrul comercial din nordul Bucurestiului, Baneasa Shopping City.
"Este pentru prima data cand intram cu doua branduri in acelasi mall, cu Steilmann si cu Feel Good, iar acum un an, cand am incheiat contractul cu cei de la Mivan am mizat pe un potential al acestor doua marci corelat cu zona in care este deschis centrul comercial si mixul de chiriasi", explica Flori Panescu, director general adjunct al Steilmann, companie care intra in concurenta cu Marks&Spencer, de asemenea prezent in noul mall sau cu Tommy Hilfinger si Tom Tailor, alte doua branduri care se adreseaza clientilor cu venituri peste medie.
Printre chiriasi se numara si magazinul cu articole din jeans Big Star, dar si magazinele sport Nomino si O'Neill& The North Face, iar ca noutate, se deschide magazinul Cache Cache, care va fi prezent tot cu articole de fashion.
Companiile romanesti importante pe piata de imbracaminte, printre care se numara TinaR si Staff Collection, care detine lantul de magazine House of Art, nu au privit centrul comercial Liberty Center ca oportunitate de dezvoltare. "Amplasamentul si profilul clientilor au fost factori determinanti in refuzul de a intra in acest mall", spun reprezentantii House of Art, iar TinaR declara ca in momentul de fata, tinand cont de criza financiara, prefera sa isi consolideze businessul punand accent pe locatiile deja existente.
Chiar daca sunt constienti de turbulentele de pe piata financiara, retailerii care au semnat deja contractul de inchiriere in Liberty Mall nu mai pot face nimic.
"Avem multe rezerve in contextul actual, daca ne uitam la piata de retail, la reducerea consumului, la majorarea cheltuielilor si mai ales a preturilor, dar pe un contract deja semnat de un an nu mai poti face pasi inapoi", declara directorul general adjunct al Steilmann.
Pe segmentul de food, companiile nu au ezitat sa intre insa, mai ales ca fiecare se confrunta cu dificultati in a gasi locatii bune pentru unitatile lor. Pe langa restaurantele traditionale sau exotice, unul din acestea fiind Asia, si-au anuntat deja prezenta cele mai importante restaurante de tip fast-food, McDonalds, KFC si Burger King, dar si Pizza Hut si Springtime. Nici cafeneaua Starbucks nu va lipsi din lista de clienti ai centrului comercial, compania Marinopoulos Coffee Company, operatorul cafenelelor Starbucks deschizand a 5-a unitate pe piata locala, care se intinde pe o suprafata de 300 de metri patrati. Ca marime, cafeneaua este cea mai mare din lantul Starbucks din Bucuresti si a doua dupa cafeneaua din Iulius Mall din Cluj, deschisa pe trei niveluri.
Si pe acest segment Liberty Center vine cu noutati, una dintre acestea fiind cafeneaua Testa Rossa, adusa in Romania de omul de afaceri Marius Ghenea.
Reprezentantii Mivan se asteapta la peste 30.000 de vizitatori zilnic, target pe care il au majoritatea centrelor comerciale din Bucuresti. In comparatie, centrul comercial Baneasa Shopping City, care are o suprafata inchiriabila aproape dubla fata de Liberty Center a avut 40.000 de vizitatori in primele zile de la deschidere.
Noutati in Bucuresti
  • Va fi lansat primul patinoar permanent in interiorul unui mall, care se intinde pe o suprafata de 300 de metri patrati.
  • Hervis intra pentru prima data intr-un mall din Capitala, cu un magazin de 1.560 de metri patrati
  • Starbucks deschide cea mai mare cafenea din Bucuresti, pe o suprafata de 300 de metri patrati
  • Steilmann Bucharest intra pentru prima data cu ambele branduri, Steilmann si Feel Good intr-un centru comercial
  • Se deschide The Light Cinema, primul cinematograf 3D complet digital din Romania, care dispune de 7 sali si 1.500 de locuri.
Restaurante si cafenele
  • Prima cafenea Testa Rossa va fi lansata in Liberty Center
  • Burger King patrunde cu al treilea restaurant, dupa Baneasa Shopping City si City Mall
  • KFC si Pizza Hut operate de companiile US Food Network respectiv American Restaurant System intra impreuna in food court-ul din Liberty Center
  • McDonald's intra in mallul din sudul Capitalei, deschizand a 26-a unitate din Bucuresti
  • Starbucks isi mareste lantul de cafenele, ajungand la a 5-a unitate Imbracaminte si incaltaminte
  • Se deschide primul magazin Cache Cache
  • Next si Reserved sunt la a doua deschidere, dupa Baneasa Shopping City
  • Marks&Spencer si Tommy Hilfinger se numara printre brandurile care se adreseaza clientilor cu venituri peste medie
  • Shoes&Fashion deschide primul magazin de incaltaminte Migato in Romania

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO