Companii

Ce puteţi citi în Anuarul Auto al ZF care va apărea săptămâna viitoare pe piaţă

Ce puteţi citi în Anuarul Auto al ZF care va apărea...

Autor: Bogdan Alecu

28.04.2016, 00:06 248

Anuarul Auto, editat de ZF în cea de-a cincea ediţie, prezintă o radiografie a pieţei auto locale, pornind de la cei doi producători de automobile, continuând cu furnizorii de componente, importatorii şi dealerii de autovehicule. De asemenea, în cadrul anuarului sunt prezentate şi domenii conexe, cum ar fi leasingul operaţional şi financiar, asigurări, piaţa anvelopelor şi cea a uleiurilor de motor.

Piaţa auto a încheiat primul trimestru pe creştere, fiind susţinută aproape exclusiv de achiziţiile de flote realizate de companii, în condiţiile în care circa 90% din piaţă au reprezentat persoanele juridice, în timp ce persoanele fizice au aşteptat luna mai şi începutul programului Rabla.

Dacia a demarat „revoluţia roboţilor“ la Mioveni şi viitoarele generaţii ale Duster, aşteptate în 2017, şi ale Logan şi Sandero, ce ar trebui să vină în 2020 şi vor fi produse într-o uzină de patru ori mai automatizată decât cea din prezent.

Ţiriac Holdings, prin intermediul importatorilor din cadrul grupului, Hyundai Auto România, M Car Trading şi Premium Auto, este unul din cei mai mari jucători pe această piaţă, cu un business anual de aproape 126 mil. euro şi vânzări de peste 5.500 de maşini.

Una din cinci maşini livrate pe piaţa locală este vândută de Porsche România, reprezentantul mărcilor Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat şi cel mai mare importator de pe piaţa locală. Compania controlată de grupul austriac Porsche Holding a fost primul şi singurul importator de pe piaţa locală care la nivelul anului 2007 a depăşit pragul de un miliard de euro în ceea ce priveşte cifra de afaceri.

Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa locală, a rulat anul trecut afaceri de aproape 420 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF, depăşind pentru prima dată după criză pragul de 400 de milioane de euro. Creşterea vine în contextul în care şi vânzările au crescut cu 12% faţă de anul anterior pentru mărcile Audi, Seat, Skoda şi Volkswagen.

În ceea ce priveşte segmentul premium, BMW a reuşit în primul trimestru al acestui an să livreze pe piaţa locală mai multe maşini decât a făcut-o în perioada similară a anului 2008, fiind singurul brand cu volume de peste o mie de maşini şi în aceeaşi structură care reuşeşte această performanţă. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO