Companii

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână al Business MAGAZIN - „Bio: modă sau afacere?”

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână...

Autor: Ioana Mihai-Andrei

21.08.2017, 00:02 118

- „Bio: modă sau afacere?” este materialul de pe coperta Business MAGAZIN din această săptămână. Miza pe sănătate sau pur şi simplu este „cool” să mănănci bio? Este segmentul produselor ecologice un business profitabil sau mai degrabă riscant? Produsele organice – fie alimente, cosmetice, produse de curăţenie, materiale de construcţii sau textile – au cucerit pieţele dezvoltate şi acum iau cu asalt România. Se vede cu ochiul liber nu numai pe rafturile magazinelor şi în activitatea fermierilor, ci şi în puzderia de firme care im­portă, produc, distribuie sau promo­vea­ză produsele „curate”, fără insecticide, pesticide, antibiotice, poten­ţiatori sau coloranţi chimici. La nivel mon­dial, vânzările de alimente organice au crescut de peste cinci ori în ultimii 15 ani, atingând 70 mld. euro în 2014. Pe plan local, în 2016, vânzările de pro­duse bio au marcat un plus de 30%, iar previ­ziunile pentru acest an sunt la fel de optimiste.

 

- Ovidiu Drugan şi Valentin Oeru se numără printre antreprenorii care au avut curajul să îşi transforme pasiunea în business. S-au molipsit de microbul navigaţiei, iar acum conduc împreună Set Sail, grup care deţine cea mai mare flotă de ambarcaţiuni la Marea Neagră şi generează venituri anuale de 250.000 de euro. Ovidiu Drugan detaliază ce înseamnă în prezent businessul Set Sail: tot ce ţine de bărci, de la cursurile de iahting, prin Set Sail School, la plimbări pe mare, în ţară şi în afara acesteia, închirieri, team building-uri şi chiar şi căsătorii pe mare (prin Set Sail Charter). Ce presupune planul de afaceri pentru un business pe val, au povestit cei doi antreprenori într-o ediţie a emisiunii Smart Business.

 

- Ai comandat o pizza dar în loc de un tânăr cu o cutie aburindă te întâmpină un robot înalt până la genunchi ce seamănă cu o pastilă cu şase roţi. El este produsul a doi fondatori Skype şi vrea să înlocuiască curierii tradiţionali; deocamdată în Estonia, iar în curând în toată lumea. Curierul viitorului are şase roţi, arată un articol din această săptămână în Business MAGAZIN. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO