Companii

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână al Business MAGAZIN: Povestea lui Victor Bostan, care a ajuns cu grupul Purcari la afaceri de peste 100 mil. lei

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână...
15.01.2018, 00:03 206

♦ „Cum a pornit vinul moldovean să cucerească lumea“ este materialul de pe coperta Business MAGAZIN din această săptămână. Mai întâi pasiune, apoi hobby, iar în cele din urmă un business – vinul a jucat întotdeauna un rol important în viaţa lui Victor Bostan, cel care a transformat grupul Purcari, cu o istorie care începe în sec. al XIX-lea, într-unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală. El povesteşte pentru Business Magazin de unde a început pasiunea sa pentru vin, cum a intrat în afaceri, cum a depăşit cele mai grele momente – de pildă, când vinurile pe care le avea la vânzare în Rusia au fost distruse –, dar şi cum a ajuns la afaceri de 106,8 mil. lei în 2016 şi a construit branduri ca Purcari, Bostavan şi Ceptura.

♦ Piaţa din România reprezintă peste o treime (38%) din vânzările grupului Purcari realizate în primele nouă luni ale anului trecut, grupul având o cifră globală de afaceri de aproape 95 mil. lei, în creştere cu 35% faţă de perioada similară din 2016.

♦ Dacă în 2012, valoarea estimată a pieţei vinului se plasa la 336,2 mil. euro, în 2016 a ajuns la 377 mil. euro, pe fondul investiţiilor semnificative realizate de producători şi ca urmare a creşterii consumului.

♦ Alex Hudiţan a găsit o metodă să facă bani şi pentru asta îi este suficient să aibă un calculator conectat la internet. Acest sistem de lucru îi permite să călătorească oriunde şi oricând, iar anul trecut firma lui a avut o cifră de afaceri de 1 mil. dolari. Cum a reuşit asta? Pe scurt, cumpărând ieftin din China şi vânzând mai scump pe Amazon, a povestit el pentru Business MAGAZIN, de pe o plajă din Bali.

♦ Anul trecut, cea mai aglomerată zi pe aeroporturile din ţară a fost 18 august, data la care erau programate 285 de zboruri cu plecare din România. Dintre acestea, 29 au avut întarzieri între 15 şi 180 de minute, două au avut întârzieri mai mari de trei ore, respectiv alte două au fost anulate. Câţi dintre pasagerii din acea zi sunt eligibili pentru obţi­ne­rea de compensaţii arată un articol din această săptă­mână în Business MAGAZIN.oana Mihai-Andrei

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO