Revista face în articolul de copertă o analiză a implicaţiilor preluării Rompetrol de către o companie chineză, a afacerilor dezvoltate de antreprenorii chinezi în România, a evoluţiei balanţei comerciale şi a relaţiilor dintre China şi Europa sau restul lumii, pe fundalul ofensivei autorităţilor de la Beijing pentru a deveni principala forţă a lumii moderne. Aceasta însemnând nu numai achiziţii de companii, ci şi dezvoltări de proiete de infrastructură, energetice sau pentru valorificarea resurselor naturale.
Pe piaţa muncii au apărut o serie de teme la modă, printre care şi munca de acasă. La acest capitol România este pe ultimul loc în Europa, mai puţin de 1% din angajaţi având posibilitatea oferită de angajator de a lucra de acasă. Asta faţă de 14% media uniunii şi de unu din trei angajaţi din Olanda, Luxemburg sau Suedia. Cum reacţionează companiile la acest aspect, care a devenit şi un atu important la angajare?
O aventură antreprenorială care se poate dezvolta frumos: un grup de tineri a conceput un robot menit să devină un companion pentru copil; se numeşte Woogie, vine de pe o altă planetă, poate învăţa, vorbeşte şi ascultă şi ţine legătura cu părinţii. Woogie se adresează copiilor între 6 şi 12 ani, se poate juca cu aceştia, îi informează şi distrează, dar acţionează şi ca un al doilea profesor, dar într-o manieră mai degajată, ca un partener pentru învăţătură. Maşina va câpăta o imagine în curând şi va fi testat în 100 de familii.