♦ În Ialomiţa, unde raportul dintre cultura vegetală şi zootehnie este de 9 la 1, cea mai mare companie zootehnică este Avicola Slobozia, care creşte păsări pentru producţia de carne ♦ În sectorul cărnii de pasăre însă, România stă foarte bine, asigurându-şi peste 90% din consum ♦ „Găurile negre“ sunt la creşterea porcinelor şi a bovinelor.
Aproape 8.500 de companii cultivă cereale în România, în timp ce doar 3.300 de firme fac zootehnie, acestea din urmă fiind astfel de 2,5 ori mai puţine, arată o analiză ZF pe baza datelor platformei Termene.ro. În judeţul Brăila, raportul dintre afacerile care mizează pe cereale şi cele care aleg să crească animale este de 11 la 1, pe când în Teleorman este de 10 la 1, iar în Ialomiţa de 9 la 1. Aceste trei exemple sunt şi cele mai puternice judeţe agricole în ceea ce priveşte producţia de cereale.
Cifrele analizate comparativ reprezintă astfel cea mai bună dovadă că suntem simpli exportatori de cereale, şi nu procesatori, business ce are o valoare adăugată mai mare. România este unul dintre principalii producători de porumb, floarea-soarelui şi grâu din UE, dar şi un exportator important de cereale, astfel că o mare parte din producţia de materie primă trece graniţele ţării în stare pură, neprelucrată, deşi discuţiile despre susţinerea zootehniei şi investiţiile în procesare sunt tot mai dese, astfel încât valoarea adăugată să rămână în economie. Primul pas spre realizarea de valoare adăugată în agricultură este creşterea animalelor, însă în ultimii ani efectivele de porcine şi bovine, de exemplu, au scăzut, şi odată cu ele şi procentul de satisfacere a autoconsumului a intrat pe un trend descendent.