Cea mai tare săptămână din real-estate. Cinci proiecte de 250 milioane de euro au fost anunţate în două zile. Zona Orhideea „fierbe“

24 feb 2016 Autor: Bogdan Alecu

Randamentele ridicate oferite de România pe piaţa imobiliară atrag noi investitori.

„România este din nou „fier­binte“ când vine vor­ba de investiţii în real-estate. Dacă te uiţi la proiecte, sunt com­panii care nu au mai demarat un pro­iect nou de ceva vreme şi care încep acum. Ve­dem cum Skanska dezvoltă acum noi pro­iecte, dar vedem şi cum Ro­mânia în­ce­pe să atragă şi alţi inves­ti­tori“, a spus Andrew Peirson, managing director al com­paniei de consultanţă imo­biliară JLL pentru Europa de Sud-Est şi România.

El spune că investitorii se uită către piaţa imobiliară locală în condiţiile în care în Europa de Vest băncile încep să ofere dobânzi negative pentru depozite, iar la noi există creştere a puterii de cumpărare, dar şi a randamentelor pentru spaţii comerciale.

Cel mai mare proiect pus pe harta Ca­pi­talei săptămâna aceasta este The Bridge al dezvoltatorului Forte Part­ners, o investiţie totală de 100 mil. euro în două clădiri de birouri construite pe terenul fostei fabrici de pâine Spicul din zona Orhideea-Pasajul Basarab.

De altfel, zona devine un punct fierbinte pe harta de birouri din Capi­tală, în condiţiile în care stocul actual este de 56.000 mp, dar se va tripla în următorii doi ani. „Investiţia în prima clădire se ridică la 60 mil. euro, din care mai bine de 30% reprezintă investiţia proprie, iar pen­tru diferenţă vom apela la credit bancar“, a spus Geo Mărgescu, fonda­tor & CEO al Forte Partners.

În vecinătatea The Bridge, austriecii de la CA Immo au anunţat luni că au contractat compania PORR Construct ca antreprenor general pentru construcţia noului proiect de birouri Orhideea Towers. Proiectul reprezintă o investiţie totală de 75 de milioane de euro şi are ca termen de livrare anul 2017.

Tot în zona office, dar în Cluj-Napoca fondul de investiţii NEPI şi antreprenorul Ovidiu Şandor, au anunţat lansarea lucrărilor pentru cea de-a treia etapă a proiectului, cu spaţii însumând 18.500 metri pătraţi, investiţie de aproximativ 20 mil. euro. Dezvoltarea are loc într-un context economic favorabil, în care Cluj-Napoca atrage şi oferă în continuare oportunităţi de dezvoltare a afacerilor, în special în industria IT.

Pe segmentul comercial, cu aproape jumătate de an înaintea deschiderii mallului ParkLake de 180 mil. euro, austriecii de la S IMMO, care deţin Sun Plaza, anunţă o extindere de 11.000 mp a mallului, în urma unei noi investiţii estimate de ZF la cel puţin 20 mil. euro, investiţie care va fi finalizată în primul trimestru din 2018. Grupul austriac nu a avansat nicio cifră privind valoarea investiţiei, dar a realizat la finalul anului trecut o majorare de capital de 20 mil. euro, potrivit datelor din Monitorul Oficial.

Tot pe comercial, centrul comercial Veranda, construit de omul de afaceri Florin Pogonaru pe terenul Prodplast din zona Obor, a obţinut un credit de 25,5 milioane euro de la Raiffeisen Bank şi Raiffeisen Bank International pentru finanţarea parţială a proiectului, linia putând fi urcată la 28,5 milioane euro. Centrul comercial Veranda, dezvoltat de Prodplast Imobiliare în zona Obor, va presupune o investiţie totală de 60 milioane euro, fiind ocupat în proporţie de 70% în prezent. Acesta urmează să fie inaugurat în ultimul trimestru al anului.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 24.02.2016

 
Cuvinte cheie:
real-estate
, proiecte
, imobiliare
, Zona Orhideea
, birouri
, antreprenori
, construire
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide