Companii

Cei 250 de kilometri de autostrăzi deschişi în ultimii doi ani nu au nici acum benzinării sau spaţii de servicii şi nici nu vor avea mai devreme de un an

Cei 250 de kilometri de autostrăzi deschişi în ultimii...

Autor: Andreea Neferu

09.10.2014, 00:06 511

La peste doi ani de la deschi­derea autostrăzilor Bucureşti - Ploieşti şi Cernavodă - Med­gi­dia - Con­stanţa, şoferii care tranzitează aceste şosele nu au de unde să-şi alimenteze maşinile cu carburant şi nici nu pot găsi un spaţiu comercial de unde să-şi cumpere o apă sau un suc.

Mai mult, pe Bucureşti - Ploieşti este funcţional doar un singur nod rutier de intrare-ieşire, şi anume cel care face legătura cu localităţile Snagov şi Ghermăneşti, astfel că, odată ce un şofer a intrat pe autostradă dinspre centura Bucureşti, acesta trebuie să meargă cel puţin 20 de kilometri pentru a putea ieşi de pe autostradă şi pentru a căuta o staţie de alimentare cu carburant.

Nici telefoanele SOS pentru urgenţe nu au fost încă montate pe autostradă, deşi există indicatoare care semnalează faptul că ar trebui să existe din kilometru în kilometru.

Benzinăriile sau spaţiile de servicii lipsesc şi de pe celelalte tronsoane de autostrăzi deschise anul trecut, precum Deva - Orăştie, Orăştie - Sibiu sau Timişoara - Lugoj.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Dru­muri Naţionale din România (CNADNR) spune că la începutul lunii sep­tembrie a semnat un contract de „consultanţă privind elaborarea docu­mentaţiei de atribuire în vederea iniţierii procedurii de achiziţie publică a contractelor de concesiune a spaţiilor de servicii aflate pe tronsoanele de autostradă componente ale axei prioritare TEN-T 7 (Nădlac - Sibiu - Piteşti), varianta de ocolire Constanţa, autostrada Transilvania şi autostrada Bucureşti - Ploieşti, în scopul asigurării serviciilor aferente conform legislaţiei, standardelor şi normativelor tehnice în vigoare“. CNADNR nu a precizat până la închiderea ediţiei ce firmă a câştigat acest contract şi nici valoarea acestuia.

CNADNR precizează că durata contractului de consultanţă este de şase luni, ceea ce înseamnă că abia la începutul lunii martie a anului viitor instituţia va avea o documentaţie pe care o va putea folosi pentru a lansa o licitaţie pentru staţii de alimentare cu carburanţi, spaţii comerciale, moteluri, restaurante sau autoserviri. Până va lansa licitaţiile, până va desemna un câştigător şi până vor fi rezolvate contestaţiile, ar mai putea trece încă un an din acest moment, potrivit estimărilor ZF, ceea ce înseamnă că lucrările la primele spaţii de servicii de pe autostrăzi ar putea începe abia în toamna lui 2015.

În tot acest timp, companiile care activează în comerţul cu carburanţi s-au îndreptat spre alte autostrăzi pentru a deschide benzinării. Este cazul ruşilor de la Gazprom, care au deschis anul trecut o benzinărie pe autostrada Bucureşti - Piteşti, unde deja mai există mai multe staţii de alimentare cu carburanţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO