Companii

Cel mai extins retailer: Petrom are vânzări de peste 200 de milioane de euro prin magazinele din cele 550 de benzinării

Cel mai extins retailer: Petrom are vânzări de peste...

Autor: Roxana Petrescu

09.08.2013, 14:02 1407

Petrom, cea mai mare companie locală în funcţie de cifra de afaceri, are vânzări anuale de circa 200 de milioane de euro din produsele non-oil comercializate prin reţeaua de 546 de benzinării distribuite în toată ţara. Spre comparaţie, cel mai extins retailer din România, Mega Image, are 239 de magazine şi o cifră de afaceri de 394 de milioane de euro.

„Vânzările de non-oil au avut o pondere de circa 6% în cifra de afaceri a OMV Petrom Marketing în 2012, nivel care s-a menţinut şi în primul trimestru al acestui an“, spun reprezentanţii Petrom.

Potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor, OMV Petrom Marketing, compania prin care Petrom comercializează produsele petroliere pe piaţa locală, a înregistrat afaceri de 15 miliarde de lei (3,38 miliarde de euro) şi un profit net de 253,6 de milioane de lei (56,9 milioane de euro). În acest context, vânzările de produse non-oil din benzinării au adus în conturile Petrom circa 200 de milioane de euro anul trecut.

Potrivit datelor companiei din raportul anual pe 2012, Petrom avea o cotă de piaţă de 36% prin intermediul unei reţele formate din 546 de puncte de alimentare.

Mai multe companii din piaţă spun că valoarea vânzărilor de produse non-oil creşte de la an la an. De altfel, chiar în raportul anual al Petrom se precizează că anul trecut cifra de afaceri obţinută din comercializarea produselor complementare a crescut cu 5% faţă de 2011, în principal datorită punerii în funcţiune a unui nou sistem logistic.

Citiţi articolul integral pe ZF Corporate.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 09.08.2013

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO