Companii

Cel mai mare operator feroviar privat ia 6,5 mil. euro de la Alpha Bank pentru o achizitie in Ungaria

17.09.2008, 20:19 97

Grupul Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, va participa in Ungaria la o licitatie pentru achizitionarea unei fabrici de vagoane, Mav Magyar Allamvasutak, contractand in acest sens un credit de 6,5 milioane de euro de la Alpha Bank.

"Avand in vedere ca detinem in Ungaria compania de transport de marfa Train Hungary, urmarim sa achizitionam si o fabrica pe aceasta piata. Este a doua oara cand participam la aceasta licitatie", a spus Gruia Stoica. Principala firma din grupul Gramet, care a rulat anul trecut afaceri de peste 250 mil. euro conform auditului consolidat facut de Ernst&Young si citat de Gruia Stoica, este transportatorul feroviar de marfa Grup Feroviar Roman (GFR), care a rulat anul trecut afaceri de circa 85 de milioane de euro. Grampet mai detine participatii majoritare la doua firme de transport feroviar din Ungaria si Bulgaria, Train Hungary, respectiv Bulgaria Railway Company.

Politica Grup Feroviar Roman este de a detine o companie de reparatii si intretinere a materialului rulant pe pietele pe care activeaza. Astfel, in Romania grupul a achizitionat Remar Pascani, in timp ce in Serbia a preluat anul trecut 70% din principala companie de reparatii si constructii de vagoane, Zelvoz Smederevo.

In afara de creditul contractat pentru participarea la licitatia din Ungaria, Grup Feroviar Roman a mai initiat doua linii de creditare de la ING si de la OTP Bank, imprumuturi care vor reprezenta aportul GFR la capitalul social al Rolling Stock Company, o companie specializata pe inchiriere de vagoane, in care grupul controlat de Gruia Stoica are ca parteneri Raiffeisen Bank si CFR Marfa.

Creditul contractat de la ING se ridica la 24,5 milioane de euro, potrivit informatiilor din Monitorul Oficial.

"In total, Grup Feroviar Roman contribuie cu 45 de milioane de euro la capitalul social al acestei societati, suma care va fi asigurata din cele doua credite bancare si din fonduri proprii", a spus Gruia Stoica.

Rolling Stock Company este un joint venture intre CFR Marfa, Raiffeisen Bank si Grup Feroviar Roman si are ca profil de activitate repararea si inchirierea de vagoane. Practic, CFR Marfa a venit cu o serie de vagoane vechi care nu mai puteau fi folosite si care vor fi reconditionate. "Avem deja contracte semnate pentru inchirierea acestor vagoane in strainatate. Cifra de afaceri pe care o va rula societatea depinde de numarul de vagoane pe care le vom repara", a precizat Gruia Stoica.

Potrivit Registrul Comertului, Grup Feroviar Roman are un pachet de 39,9% din Rolling Stock Company, CFR Marfa detine 41,9%, iar Raiffeisen Bank detine 17,9%.

Grup Feroviar Roman este cea mai mare companie privata de transport feroviar de marfa de pe o piata pe care mai activeaza Servtrans sau Unifertrans. Cea mai mare cota de piata o detine in continuare compania de stat CFR Marfa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO