Companii

Cel mai tânăr director general din industria băuturilor nonalcoolice are 32 de ani

18.08.2010, 23:41 409

Bogdan Garofeanu, managerul care a condus departamentul demarketing al Red Bull România, Bulgaria şi Republica Moldova înultimii doi ani, a fost numit pe poziţia de director general alcompaniei la începutul acestei săptămâni, la finalul mandatului luiMihuţ Crăciun, potrivit informaţiilor din Monitorul Oficial.

Garofeanu, în vârstă de 32 de ani, devine astfel cel mai tânărmanager aflat la conducerea unui jucător de top din piaţabăuturilor nonalcoolice, o industrie în care se învârt anual pesteun miliard de euro.

El conduce o companie cu circa 50 de angajaţi şi afaceri deaproape 18 mil. euro în 2009, care deţine o cotă estimată de ZF lapeste 40-45% din segmentul băuturilor energizante.

Managerul a intrat în Red Bull în 2008 pe poziţia de MarketingManager pe România, Bulgaria şi Republica Moldova, iar cel mairecent proiect mare pe care l-a coordonat a fost lansarea uneicategorii noi de produse în portofoliul local, Red Bull Shots. El afost manager de divizie la producătorul american de dulciuriMars.

Înainte de a intra în multinaţionale, Garofeanu a coordonatproiectul de rebranding al Cramelor Prahova în Cramele Halewooddemarat la începutul lui 2005, de pe poziţia de Operations Managerla cel mai mare exportator de vinuri din România.

Reprezentanţii Red Bull nu au dorit să ofere informaţii despreschimbarea din managementul companiei.

Mihuţ Crăciun a fost primul director general al Red BullRomânia, companie înfiinţată în 2004. Contactat de ZF, acesta aprecizat că a plecat din firmă la finalul mandatului său.

În septembrie 2004, când compania austriacă Red Bull a decisdeschiderea unei sucursale în România, pe piaţa locală erauprezente circa 15 produse energizante, iar acum numărul acestora aajuns aproape de 100. Anterior, Red Bull a fost distribuit pe piaţalocală timp 8 ani de către importatorul de băuturi BDG.

În ultimul an a fost o explozie de lansări de băuturienergizante pe segmentul inferior de preţ. Cel mai mare impact pepiaţă l-ar putea avea lansarea Elektrik, băutură produsă de grupulRomaqua în urma extinderii producţiei în noua sa fabrică de bere delângă Sebeş.

Cei mai mari competitori ai Red Bull rămân însă brandurile Burn(Coca-Cola) şi Power Horse (Dacardi Impex).

Afacerile Red Bull România au avut un declin de 17% anul trecutfaţă de 2008, până la 74,7 mil. lei (17,6 mil. euro), potrivitdatelor de la Registrul Comerţului. Profitul brut al companiei s-aredus la jumătate în acest interval, ajungând la valoarea de 4milioane de lei (0,9 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO