Companii

Cererea din acest an pentru bere a depăşit toate aşteptările. Principalul producător de doze a rămas fără cutii şi a trebuit să importe. „Am importat 15 milioane de doze pentru bere ca să facem faţă cererii venite din consum”

Cererea din acest an pentru bere a depăşit toate...

Autor: Mirabela Tiron

19.08.2016, 19:00 5047

Can-Pack România, singura fabrică din Bucureşti în care se produc ambalaje pentru bere şi suc, a importat 15 milioane de doze de bere în prima parte a anului, pentru a face faţă cererii în creştere din partea producătorilor de bere de pe piaţa locală.

„A crescut cu 10%-15% cererea pentru dozele de bere pe piaţa locală faţă de anul anterior, este o creştere pe care nu am prevăzut-o. Este un semnal că şi-a revenit consumul de bere. Şi pentru dozele de suc am avut cerere mai mare”, a declarat pentru ZF Cristian Cornea, directorul general al Can-Pack România. Fabrica în care se produc doze de bere şi suc este un barometru local al consumului de băuturi alcoolice şi nonalcoolice.

Can-Pack România pro­duce anual 920 de mili­oane de doze de alu­miniu pentru bere şi sucuri. „Am finalizat cu 40 de milioane de euro ci­fră de afaceri în pri­mul semestru din acest an, în creştere cu 10% faţă de primul semestru din 2015”.

Can-Pack vinde 60% din ambalajele de aluminiu  în România, iar restul în străinătate, contractele în afară fiind semnate în urmă cu câţiva, ani când scăzuse consumul de pe piaţa locală.

Printre companiile pentru care Can-Pack fabrică doze metalice se numără  Heineken, SABMiller, Bergenbier sau Tuborg România.  La export, compania lucrează cu clienţi din Cipru, Turcia, Grecia, Republica Moldova, Ungaria dar şi Africa de Sud. Anul trecut, Can-Pack  a finalizat cu afaceri de 340 de milioane de lei (77 milioane de euro), mai mult cu 10% com­pa­rativ cu anul anterior.

Asociaţia Bera­rilor nu a făcut încă publice datele legate de consumul de bere în prima jumătate a anului. Însă primele rezultate de pe piaţa berii arată o creştere a volumelor. Heineken, brand al produ­cătorului olandez cu acelaşi nume, a avut în primul semestru vân­zări în volum cu peste 10% mai mare faţă de perioada similară a anului trecut, România fiind una dintre cele cinci ţări unde marca a livrat volume mai mari cu două cifre, arată ultimul raport al companiei. Aceste rezultate sunt un semn că evoluţia pozitivă a pieţei de anul trecut a continuat.

În 2015, consumul de bere a crescut cu 6,5% faţă de anul precedent, revenind pe plus după doi ani de scădere. Consumul per capita a ajuns astfel la 80 de litri anul trecut.

Doar o parte din producţia de bere se vinde însă în doze de aluminiu, cea mai mare cerere fiind în prezent pentru PET.

Şeful companiei Can-Pack spune că ia în calcul realizarea unei investiţii într-o nouă linie de producţie, ce ar putea creşte capacitatea de producţie la 1,5 miliarde de doze de aluminiu anual.

Can-Pack este unul dintre cei mai mari jucători cu capital polonez de pe piaţa locală, unde activează în total 725 de firme poloneze, potrivit statisticilor din 2014 de la Registrul Comerţului. Companiile cu capital polonez activează în industriile chimică, alimentară, a materialelor de construcţii, în producţia de ambalaje metalice şi alte domenii. La nivel internaţional, grupul polonez Can-Pack, prezent în piaţă de 20 de ani şi al cărui acţionar majoritar este compania nord-americană F&P Holding, controlează, pe lângă fabrica din România, unităţi de producţie în Polonia, Ucraina, Slovenia, Cehia, Dubai, Franţa, India, Maroc. Afacerile grupului, care are 4.000 de angajaţi la nivel global, se ridică la peste un miliard de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO