Companii

Chio spera ca noul chips sa il ajute si pe cel vechi sa se vanda

29.07.2003, 00:00 626

Confruntat cu o concurenta puternica si o stagnare a vanzarilor, producatorul chipsurilor Chio a decis, la inceputul anului, ca trebuie sa lanseze o campanie agresiva si sa lanseze produse noi.
"Nu mai cresteam, asa incat a trebuit sa facem ceva pentru a relua cresterea," a declarat directorul Intersnack Romania, producatorul Chio, Cristian Rey.
Intersnack Romania, filiala romaneasca a companiei germane cu acelasi nume, a desfasurat o campanie de relansare in perioada februarie-aprilie a acestui an.
Rey nu a dorit sa precizeze care au fost investitiile in campanie, mentionand dar ca au fost "destul de mari."
Campania a inclus lansarea unei arome noi de chips, Smokey Bacon (sunca afumata) si lansarea unui nou tip de chips, Rustica.
"Rustica e un tip de chips care face apel la traditie, e mai apropiat de ceea ce se prepara in casa," a spus el.
Tot in aceasta perioada, Intersnack a crescut numarul de angajati, de la 140 cati avea la sfarsitul anului trecut la aproximativ 200.
"Am marit parcul auto si am deschis teritorii noi de care ne ocupam direct, ma refer la sudul tarii, unde ne ocupam acum direct de distributie," a mai spus Rey.
In urma campaniei, vanzarile companiei au crescut, a spus Rey, fara a mentiona care au fost rezultatele financiare ale companiei pe primele sase luni ale anului.
Intersnack a avut anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 10 milioane de euro, cu 10% mai mult fata de 2001.
Compania va inaugura, in toamna acestui an, prima fabrica de chipsuri din Romania, la Brasov, in urma unei investitii de aproximativ 3,5 milioane de euro.
Pe langa chipsuri, Intersnack mai are in portofoliu brandurile Wolf- covrigei, biscuiti sarati si Felix- alune produse de compana germana The Nut Company, unde Intersnack este actionara.
Compania mai are in portofoliul autohton sortimente de tortilla si cartofii Pom- Bar.
Intersnack nu este singurul producator de chips care si-a sustinut brandurile prin investitii in publicitate.
Star Foods Romania, companie de origine elena, a desfasurat in aceasta primavara doua campanii pentru doua dintre brandurile sale.
Investitiile brute (rate card) pentru sustinerea acestor campanii s-au ridicat la aproximativ 440.000 de dolari, din care 360.000 de dolari pentru Star Chips.
Una dintre campanii a fost dedicata brandului de snacks pentru copii Mr. Snacki.
Cea de-a doua, dedicata brandului Star Chips, a constat in trei variante spoturi publicitare create de agentia de publicitate Leo Burnett.
Ambele campanii s-au desfasurat in perioada aprilie-iunie a acestui an.
Vanzarile companiei au atins, pe primele cinci luni ale anului, 16 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul trecut.
Pe langa produsele proprii Star Foods, Lotto si Krax, compania mai distribuie croissantele Chipita, concentratele de supe Galina Blanca, alunele Fiesta si energizantele XL, ale altor companii.
Anul trecut, compania a avut o cifra de afaceri de 35 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de 2001.
Star Foods si-a inceput activitatea in  Romania in 1993, initial cu distributia, dar ulterior a inceput si productia.
In 1999, compania a vandut linia de croissante companiei elene Chipita.Actionarii principali ai companiei sunt o familie elena, un fond de investitii al puternicei banci Deutsche Bank si Alpha Ventures.
Piata romaneasca de chipsuri este dominata de companiile Star Foods si Intersnack, urmate de European Food, companie membra a grupului European Drinks detinut de fratii Micula si Best Foods, la randul sau companie elena.
In perioada februarie-martie, aceasta piata s-a ridicat la 240 de tone, conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piata MEMRB.
Chipsurile reprezinta unul din obiceiurile noi de consum ale romanilor, descoperit in urma cu aproape cinci ani, dar a prins destul de repede.
Din cauza puterii scazute de cumparare insa, consumul, estimat a se ridica la 0,3 kilograme anual pe cap de locuitor, a ramas inca sub nivelul din alte tari.
In Polonia, consumul se ridica la  un kilogram, la 3,5 kg in Grecia, 7 kg in Anglia sau 10 kg in America, conform unor studii de piata.
Una din principalele probleme ale jucatorilor de pe aceasta piata sunt cartoful special necesar fabricarii chipsurilor.
Intrucat este nevoie de un anumit tip de cartof, companiile din industrie au fost nevoite sa-si dezvolte propria retea de furnizori si sa investeasca si in aceasta directie.
De asemenea, unii producatori au recunoscut ca discutiile referitoare la aditivii alimentari, cunoscute sub numele de E-uri, au avut efecte negative pentru industrie, conducand anul trecut la vanzari sub asteptari. claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO