Companii

Cinci dintre performerii industriei alimentare s-au vândut în ultimii ani. Brandurile Covalact, Albalact, Caroli, Bucovina şi Supremia (condimente) au ajuns la multinaţionale

Levente Bara a creat brandul Supremia pe care l-a vândut unor francezi

Levente Bara a creat brandul Supremia pe care l-a vândut unor francezi

Autor: Mădălina Panaete

22.09.2017, 00:07 1139

Cinci companii mari din domeniul ali­mentar şi al băuturilor aflate în topul celor mai mari 15 creş­teri ale vânzărilor în ul­ti­mii cinci ani şi-au schim­bat pro­prietarul, do­uă dintre ele activând în pro­duc­ţia de lactate, arată o ana­liză a  ZF pe baza date­lor de la Re­gistrul Comerţului.

Astfel, Covalact, Al­ba­­­lact, Caroli, Rio Buco­vina şi Supremia Group, toate cu creşteri ale vânzărilor cu­prin­se între 40% şi 95%, şi-au schim­bat proprietarul în urma unor tranzacţii de zeci de milioane de euro sem­nate în ultimii doi, trei ani. ZF a avut ca bază pen­tru analiză topul celor mai mari 50 de companii din industria alimentară şi a băuturilor, unde pragul de intrare a fost de 180 mil. lei în 2016.

Media de creştere a vânzărilor com­paniilor din top 50 a fost de 15%, astfel că „actorii“ din tranzacţii au re­uşit să crească de cel puţin două ori mai rapid ca piaţa. De exem­­plu, Co­valact s-a aflat pe locul patru în cla­sa­­mentul creşterilor, cu un avans de 94% faţă de anul 2012. Pe de altă parte, busi­nessul Albalact a avan­sat cu 53% în ul­ti­mii cinci ani.

Su­pre­mia Group, Rio Bu­co­vina şi Caroli şi-au ma­jo­rat businessurile cu 40-50% în perioada enunţată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO