Companii

Cine câştigă din retail. Hipermarketurile „mănâncă“ 44% din comerţul modern cu doar 10% din magazine

Autor: Cristina Roşca

05.09.2017, 00:07 994

Lanţurile de hipermarketuri au obţinut anul trecut afaceri cumulate pe piaţa locală de 21,4 mld. lei, respectiv 44% din totalul încasărilor din comerţul modern. Astfel, acest format „mănâncă“ aproape jumătate din tot comerţul modern deşi are doar 10% din totalul magazinelor, respectiv circa 190 de unităţi.

Situaţia se datorează faptului că hipermarketurile au suprafeţe mai mari şi sotimentanţii mai largi decât alte magazine. Astfel, un hipermarket măsoară în medie de la 5.000 la 13.000 mp, având la raft şi 50.000-60.000 de produse. Vânzările unui astfel de magazin ajung şi la peste 100 de milioane de euro, cum este cazul Auchan Titan, Carrefour Băneasa şi Orhideea şi Cora Lujerului, potrivit celor mai recente date. Prin comparaţie, un supermarket de câteva sute de metri pătraţi are afaceri de doar câteva milioane de euro.

Totuşi, ponderea hipermarketurilor în totalul comerţului modern începe să scadă, arată calculele ZF pe baza datelor publice. Anul trecut aceste magazine aveau aproape 60% din încasări, faţă de 44% în prezent. Situaţia se datorează faptului că vânzările acestor magazine au crescut mai lent decât piaţa totală de comerţ modern care a  ajuns la 48,6 mld. lei şi 2.000 de magazine. An de an se deschid circa 200-250 de unităţi noi, însă mai bine de 90-95% sunt magazine pe format mic, respectiv supermar­keturi şi magazine de proximitate care ajung astfel să mănânce atât din cota de piaţă a hipermarketurilor, dar şi din cea a comerţului tradiţional.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO