Companii

Cine castiga in businessul romanesc in urma CM de Fotbal

Dragos Petrescu, proprietarul retelelor City Grill: Cu exceptia restaurantelor din malluri, in toate unitatile pe care le detinem vom organiza evenimente, cu ajutorul carora estimam ca vanzarile vor creste cu 10%-15%.

Dragos Petrescu, proprietarul retelelor City Grill: Cu exceptia restaurantelor din malluri, in toate unitatile pe care le detinem vom organiza evenimente, cu ajutorul carora estimam ca vanzarile vor creste cu 10%-15%.

08.06.2010, 23:37 69

Cresterile asteptate in aceste industrii sunt insa departe deboomul care ar fi putut exista in consum in conditiile in carenationala de fotbal a Romaniei ar fi fost una dintre cele 32 deechipe prezente in Africa de Sud in perioada 11 iunie-11 iulie.

"In 2008, cand Romania era calificata, probabil am vandut cu 25%mai multe televizoare decat in perioada similara a anuluiprecedent, dar investitiile in promotii, preturi si cadouri eraumult mai mari decat veniturile suplimentare generate de CampionatulEuropean", spune Lorand Szarvadi, CEO al retailerului deelectrocasnice Domo, al doilea jucator din piata.

Domo a avut in acel an o promotie prin care se angaja sereturneze banii tuturor cumparatorilor de LCD-uri din perioadaCampionatului, daca Romania ar fi castigat competitia, ceea ce insanu s-a intamplat.

"Anulaceasta, cu Romania necalificata, cred ca rezultatele vor fi si maiproaste. Toata lumea investeste in promotii, reduce preturile, darcred ca cresterea de vanzari generata de Campionatul Mondial va fide numai 10% (in comparatie cu 25% cand Romania era calificata)",explica Szarvadi.

Pariurile, vanzari cel putin duble

Pe de alta parte, casele de pariuri asteapta in perioadaCampionatului Mondial incasari de cateva ori mai mari in comparatiecu o luna obisnuita, insa fiind evenimente foarte riscante,profitabilitatea sta sub semnul intrebarii.

Compania de pariuri si jocuri online bet365.com spune caprofitabilitatea va creste in perioada evenimentului, dar nu inacelasi ritm cu incasarile. "Din punct de vedere financiar, acesteveniment aduce incasari de cel putin doua-trei ori mai mari decatin mod curent. Dar si investitia legata de aceste evenimente estesemnificativa, astfel incat cresterea profitabilitatii nu estedirect proportionala cu cresterea cifrei de afaceri", spune AdrianStanescu, reprezentantul bet365.com, companie cu peste treimilioane de clienti in 200 de tari.

"Daca Romania ar fi participat la Campionatul Mondial, acestaspect ar fi generat o cifra de afaceri mai mare pentru casele depariuri sportive. Cu toate acestea, ne asteptam ca incasarile sacreasca cu cel putin 30-40% in aceasta perioada. Estimam ca prinagentiile noastre in timpul Campionatului se va paria o suma decirca 1,5 mil. euro", a spus John Heaton, consultant al Super Bet,companie care detine pe plan local o retea de 70 de agentii.

Reprezentantii caselor de pariuri explica faptul ca profiturilesunt foarte mari atunci cand rezultatele meciurilor suntneasteptate.

John Heaton, consultant al Super Bet, da exemplu CampionatulEuropean de Fotbal din 2004, care a fost foarte profitabil,deoarece nimeni nu se astepta ca Grecia sa castige.

Berarii si terasele spera la vreme buna si vanzari maimari

Cei mai mari producatori locali de bere, Bergenbier, HeinekenRomania, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries,estimeaza cresteri ale vanzarilor de aproximativ 10% in perioadaCampionatului Mondial de Fotbal, fenomen cu care nu s-au maiintalnit de peste un an si jumatate.

"Ma astept ca perioada Campionatului sa ne aduca o crestere avanzarilor de 10%, fata de o luna normala. Daca vor fi temperaturiridicate cresterea ar putea fi mult mai mare", a declarat ShacharShaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod,producatorul berilor Tuborg si Carlsberg si cea de-a cincea cea maimare companie din piata locala a berii.

Restaurantele si cafenelele asteapta o crestere de cel putin 10%fata de o perioada obisnuita, dupa ce in prima jumatate de anvanzarile le-au fost puternic influentate de ploi si vremea rece.Majoritatea recunosc ca eforturile au fost mai mari in ceea cepriveste pregatirile pentru perioada Campionatului Mondial decat inurma cu patru ani "cand vanzarile mergeau de la sine", fiind operioada de boom economic.

"Cu exceptia restaurantelor din malluri, in toate unitatile pecare le detinem vom organiza evenimente speciale, cu ajutorulcarora estimam ca vanzarile vor creste cu 10%-15%. Avem concursul«Berea Campionilor», prin intermediul caruia se vor face pariuri pefiecare meci in parte, iar cine castiga primeste bere la halba deun litru din partea casei", a declarat Dragos Petrescu,proprietarul retelelor City Grill-Caru' cu Bere-Hanu' Berarilor, pecare le administreaza prin intermediul companiei Trotter Prim.

Nu toata lumea castiga

Agentiile de turism de pe piata romaneasca abia reusesc sa vandacateva pachete pentru Campionatul Mondial de Fotbal din Africa deSud, in conditiile in care interesul romanilor de a ocupa un loc intribune este foarte mic.

"Abia am reusit sa vindem 20 de pachete pentru CampionatulMondial din Africa de Sud. Diferenta ar fi fost semnificativa dacaar fi participat si echipa nationala", a declarat Mircea Vladu,proprietarul agentiei de turism Prestige Tours.

Cererea pentru pachetele de vacanta in Africa de Sud ar fi fostde cel putin zece ori mai mare daca echipa de fotbal a Romanieis-ar fi calificat, sunt de parere reprezentantii agentiilor deturism. Pentru acest eveniment, operatorii din turism estimeaza case vor vinde doar cateva sute de pachete de vacanta.

Avand in vedere distanta mare intre Romania si tara in care areloc CM, pretul unui pachet de vacanta la turneul final variazaintre 1.500 de euro si 4.500 de euro, in functie de meciurile lacare se cumpara bilet si de numarul de zile al unui sejur. Ovacanta pe toata durata Campionatului Mondial de Fotbal costa intre25.000-30.000 de euro, potrivit reprezentantilor agentiilor deturism de pe piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO