La 12 ani de la privatizarea Automobile Dacia, Renault areinaugurat săptămâna aceasta divizia Matriţe Dacia, companie încare francezii au investit 30 mil. euro în ultimii patru ani.
Cei 222 de angajaţi ai Matriţe Dacia ştiu deja cum va arătaviitorul Logan cunoscut sub numele de cod X52, dar şi alte viitoaremodele Renault sau Nissan. Astfel de matrţie sunt proiectate cu celpuţin un an înainte ca maşina să iasă pe linia de producţie.
Matriţele sunt iniţial proiectate pe calculator, după care trecprin diferite faze de testare şi finisare până când sunt amplasateîn interiorul preselor. Acestea produc elemente de caroserieinclusiv pentru modelele de teste, care sunt asamblate manual înfaza de preproducţie cu 6-12 luni înainte de lansarea efeectivă amaşinii pe piaţă. Noul Logan va fi lansat anul viitor, potrivitultimelor informaţii disponibile.
"În 2010 am realizat o cifră de afaceri de aproximativ 7,5milioane de euro din care peste 80% reprezintă exporturile, iaranul acesta vom atinge un business de 8 milioane de euro pe fondulcreşterii cererii", a spus Mostafa El Mouatassim, directorulgeneral al Matriţe Dacia.
În prezent unitatea din Piteşti produce matriţe pentru noileuzine ale Alianţei Renault Nissan din Maroc, unde începând cu anulviitor Renault va produce noile modele Dacia, dar şi pentru uzinaNissan din Chennai, India. Oficialii Matriţe Dacia nu au specificatpentru ce modele sunt confecţionate matriţele, dar având în vederedestinaţiile de export ale acestora, precum Brazilia, Argentina,India, Slovenia, cele mai multe sunt concentrate pe modele din gamaLogan.
"De anul viitor vom produce şi pentru uzinele din Maroc şiIndia, însă nu putem spune pentru care modele", a spus ElMouatassim.
Compania Matriţe Dacia este specializată pe componente mobile,precum portiere, hayoane sau capote pentru motor, care sunt celemai dificil de realizat.
Modernizarea Matriţe Dacia a demarat în martie 2007, de atuncipână în prezent realizându-se investiţii de peste 30 mil. euro.
"Această activitate de concepere a utilajelor de presaj opierdusem şi era externalizată în totalitate, însă astfel decompetenţe sunt foarte importante pentru competitivitatea unuiconstructor auto", a spus Jerome Olive, directorul general alAutomobile Dacia.
Pentru investiţiile de 30 de milioane de euro de la MatriţeDacia era prevăzută şi o subvenţie din partea statului, însă pefondul crizei proiectul a fost reeşalonat şi implicit nu s-au maiîncadrat în planul de acordare a subvenţiei, potrivit lui JeromeOlive, care a declarat că întreaga sumă a investiţiei a fostacoperită de Renault.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels