Companii

Clientii de business mentin nivelul veniturilor Sofitel, in pofida scaderii gradului de ocupare

Clientii de business mentin nivelul veniturilor Sofitel, in pofida scaderii gradului de ocupare

Bruno Vinette, general manager al hotelului Sofitel: Oferta a crescut, in timp ce traficul a scazut, astfel ca am inregistrat si noi o scadere de 10% a gradului de ocupare in ultimele luni, insa aceasta nu s-a reflectat deocamdata si la nivelul veniturilor.

24.11.2008, 16:11 63

"Venitul pe camera a crescut cu circa 5-6%in acest an, pana la 84 de euro, pentru ca ne-am schimbat mixul de clienti. In perspectiva afilierii hotelului la brandul Pullman, ne-am concentrat pe clientii de business si am renuntat la o parte dintre clientii de leisure, care ne aduceau venituri mai mici", a spus Bruno Vinette, general manager al hotelului Sofitel, care din ianuarie va deveni Pullman Bucharest World Trade Center.
Reprezentantii hotelului au avut in vedere schimbarea brandului hotelului inca de acum doi ani, in conditiile in care hotelurile Sofitel din lume vor fi reclasificate la cinci stele.
"Am decis sa facem un proces de rebranding al hotelului in urma cu circa doi ani pentru ca toate hotelurile Sofitel din lume vor fi reclasificate la cinci stele, iar noi nu am identificat pe piata locala cerere pe acest segment. Am ales brandul Pullman pentru ca este axat pe traficul de business, iar noi avem 85% trafic de business, in timp ce in cazul brandului Sofitel proportia e de 60% business si 40% leisure", a spus Alain D'Addio, director of sales&marketing al Sofitel.
D'Addio, care ocupa aceasta functie incepand cu luna august a acestui an, este al treilea expat din cadrul hotelului, fiind adus in Romania in vederea afilierii hotelului la Pullman. D'Addio a mai lucrat in cadrul Sofitel Paris - CNIT Paris La Defense, Novotel London West Hotel&Convention Centere sau in cadrul Charing Cross Hotel.
Rebrandingul hotelului din apropierea Casei Presei Libere a presupus adaugarea unor noi facilitati, investitiile in acest sens fiind demarate cu cativa ani in urma. "Am inceput renovarea hotelului in urma cu trei ani in perspectiva schimbarii brandului, iar investitiile de pana acum se ridica la circa
1,5 milioane de euro. In perioada urmatoare vizam crearea unui sistem prin care sa asiguram accesul gratuit la internet in tot hotelul, precum si inaugurarea unui al doilea restaurant", a spus D'Addio.
Alain D'Addlo, director of sales&marketing al Sofitel: Vrem sa ne mentinem cota de piata. Cred ca ajustarea bugetelor companiilor va determina o orientare a clientilor de cinci stele catre patru stele, dar in acelasi timp am putea asista la o migrare si de la patru la trei stele.Orientarea catre clientii de business a dus cifra de afaceri dupa primele noua luni ale anului la 6,8 milioane de euro, in crestere cu circa 3% fata de perioada similara a anului precedent, chiar daca gradul de ocupare s-a diminuat.
"Per total gradul de ocupare a fost in 2008 de circa 68%, fata de 74% in 2007, fiind tras in jos si de inchiderea hotelului doua saptamani in august pentru renovari. Totodata, oferta a crescut, in timp ce traficul a scazut, astfel ca am inregistrat si noi o scadere de 10% a gradului de ocupare in ultimele luni, insa aceasta nu s-a reflectat deocamdata si la nivelul veniturilor", a spus Vinette, care a precizat ca cifra de afaceri a hotelului va ajunge la circa 10 milioane de euro, nivel asemanator cu cel inregistrat cu un an in urma.
Pe piata din Capitala capacitatea a crescut cu circa 20% pe segmentul de cinci stele odata cu deschiderea Radisson SAS si cu peste 50% pe patru stele cu deschiderea Rin Grand cu 1.500 de camere si Ramada Plaza cu 300 de camere.
In conditiile in care criza financiara va determina si reducerea bugetelor companiilor, managerii Sofitel mizeaza pe orientarea dinspre cinci spre patru stele.
"Vrem sa ne mentinem cota de piata si vom cauta noi oportunitati in acest sens. Cred intr-adevar ca ajustarea bugetelor companiilor va determina o orientare a clientilor de cinci stele catre patru stele, dar in acelasi timp am putea asista la o migrare si de la patru la trei stele. De asemenea, media noptilor petrecute la hotel, care e de trei-patru nopti in cazul nostru, va scadea", a spus D'Addio. Sub brandul Pullman hotelul isi va mentine nivelul tarifelor. "In ceea ce priveste preturile, cred ca suntem avantajati, in aceasta perioada in care companiile isi reduc bugetul, de faptul ca Sofitel nu a fost privit in Romania ca un hotel scump. Tariful mediu este de 135 de euro pe noapte, fara TVA", a spus Vinette, care a precizat ca pentru anul viitor hotelul nu si-a bugetat cresteri. Chiar daca este de parere ca situatia va fi dificila pentru hotelurile din Capitala in urmatorul an, managerul Sofitel spune ca aceasta criza nu se compara nici pe departe cu ceea ce a trait acum 10 ani pe un alt continent.
"Nimeni nu poate previziona ce o sa se intample in 2009. Cred intr-adevar ca vom fi afectati, dar nu stiu in ce masura. Am asistat si la criza din 1998, in acea perioada fiind in Asia. Gradul de ocupare a scazut atunci de la 60% la 20%, astfel ca ce se intampla acum in Romania nu e nici a zecea parte din ce
s-a intamplat acolo", a spus Vinette, care nu va ingheta salariile in 2009.
"Vom continua sa crestem salariile angajatilor si anul urmator, pentru ca Bucurestiul este un oras destul de scump. Poate nu va fi aceeasi majorare pe care am fi facut-o daca nu ar fi fost criza, dar le vom creste", a adaugat el.
Sofitel si Pullman sunt branduri ale grupului hotelier francez Accor, care este prezent in Romania si prin hotelul Novotel de pe Calea Victoriei, precum si cu mai multe unitati Ibis (printr-un contract incheiat cu lantul Continental, controlat de omul de afaceri Radu Enache). In perioada urmatoare principalii actionari ai Sofitel vor investi in proximtiatea hotelului intr-o unitate Ibis.
"In afara de hotelul Ibis care va fi construit langa Pullman, Accor mai are doua proiecte interesante in Romania, unul la Timisoara si unul la Brasov, dar momentan nu putem oferi mai multe detalii. Aceste proiecte ar putea fi facute atat din fonduri proprii, pentru ca Accor dispune de cash, dar ar putea fi vorba si de afiliere printr-un contract de management sau franciza", a precizat Vinette. Hotelul Sofitel, care va fi afiliat la Pullman anul viitor, este in proprietatea companiei World Trade Center, care mai detine galerii comerciale si spatii de birouri.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO