Companii

Clientii firmelor de curatenie profesionala sunt in proportie de doua treimi companii

15.09.2008, 19:17 2280

A inceput ca o afacere proprie, pana in momentul in care cererea de pe piata l-a determinat sa-si vanda businessul in franciza. Absolvent al facultatii de Electronica si a facultatii de Transporturi din cadrul Politehnicii Bucuresti, Antonel Mocanita si-a deschis afacerea prin care ofera servicii de menaj si curatenie profesionala in 2005.

"Am ales acest tip de business dupa ce am vazut in alta tara cum functioneaza si am constatat ca in Romania domeniul serviciilor este in continua crestere", spune fondatorul companiei.

Francizarea afacerii s-a facut doi ani mai tarziu, ca urmare a unor multiple cereri din partea unor companii nationale care aveau nevoie de serviciile unei firme de curatenie cu filiale in toata tara. "Astfel ne-am gandit sa facem o retea nationala care sa poata acoperi cea mai mare parte a tarii", spune Antonel Mocanita.

Taxa initiala pentru franciza Best Clean este de 7.000 de euro fara TVA si include o echipare completa cu echipamente si ustensile necesare desfasurarii activitatii de curatenie.

Contractul se incheie pe cinci ani si se platesc redevente de 4% incepand din al doilea an. Conditiile minime pe care trebuie sa le indeplineasca francizatul sunt: sa detina o firma, o linie telefonica fixa si o conexiune la internet. "Castigul lunar pe care ar trebui sa-l obtina francizatul cu o echipa mobila formata din cinci persoane este de 10.000 de lei pe luna (circa 2.800 de euro). Valorile pot creste in functie de numarul de echipe, obiective, dorinta si nivelul de implicare in afacere a fiecarui francizat. Alte cheltuieli lunare ale francizatului sunt: salarii, transport, alti detergenti si alte ustensile", sustine fondatorul Best Clean.

Franciza a fost acordata pana in prezent in Bacau, Constanta, Focsani, Brasov, Otopeni Ilfov, Bucuresti, Arad, Sinaia si urmeaza sa fie semnate contracte in Hunedoara, Mehedinti, Iasi, Dolj.

Gama de sevicii s-a extins continuu de la curatenie ocazionala pentru case, apartamente, vile, curatenie de intretinere pentru birouri, spatii comerciale, locuinte, pana la curatenie dupa constructor, curatenie industriala pentru depozite, hale, sali de sport, parcari. "De exemplu, vara se solicita mai mult curatenia dupa constructor, iarna sau toamna curatenia generala si curatarea mochetelor", mentioneaza Antonel Mocanita.

El sustine ca mai receptivi la ofertele de curatenie sunt persoanele juridice in proportie de 60%. Primele metode de promovare a serviciilor au fost distributia de fluturasi si trimiterea de newslettere. "Modalitatile de promovare au fost in primul rand realizarea siteului, campanii de emailuri, pliante si fluturasi, inscrierea in diverse cataloage, investitia totala ridicandu-se la 5.000-8.000 de euro", sustine fondatorul Best Clean.

Printre cei mai importanti clienti se numara: Gebruder Weiss Romania, Alpha Leasing, Kickoff Events, Synergy Construct, Rolex Boutique, Marshal Turism, Crystal Palace Hotel, Exim Bank Bacau, Remax Bacau, Arena Mall Bacau.

Investitia initiala a fost de circa 18.000 de euro si s-a investit in masini, echipamente, ustensile si detergenti, promovare. Afacerea a fost demarata cu cinci angajati, iar in prezent sunt 50. Conform declaratiilor directorului Best Clean, cifra de afaceri a crescut in 2007 fata de 2006 cu 35-40% datorita promovarii si extinderii francizei. "In 2008 estimam o crestere a cifrei de afaceri cu 20-30%, deoarece firma este deja cunoscuta pe piata, am crescut calitatea serviciilor si am realizat o promovare mai buna", afirma Antonel Mocanita.

Fondatorul Best Clean isi doreste sa dezvolte franciza, iar pe termen lung aceasta sa devina un brand national.

Compania Quality Five Stars Services, care ofera servicii profesionale de curatenie, a aparut in iulie 2007 in Cluj-Napoca. "Ideea ne-a venit dupa ce unul dintre actualii asociati, student fiind, a lucrat timp de o luna la o firma existenta, in acest domeniu. Am inceput activitatea cu trei asociati, iar in prezent am ramas doar doi, unul decizand sa se retraga din motive personale", spune Daniel Rusu Sorin, administratorul Quality Five Stars Services.

Pregatirea celor doi asociati se pliaza pe profilul businessului ales. "Ca studii, asociatul meu este student in an terminal la Universitatea tehnica, Facultatea de constructii, iar eu sunt doctorand cu frecventa si preparator la Facultatea de instalatii din Cluj-Napoca", spune Daniel Rusu.

Printre serviciile pe care compania le ofera, se numara: curatenie generala, curatenie de intretinere, curatenie in timpul constructiei si dupa constructor, curatenie inainte si dupa petreceri, spalare covoare, mochete si tapiterii, tratament special pentru suprafete.

"Intre cele mai solicitate sunt curateniile de dupa constructor si cele de intretinere, deoarece tot mai multi clienti accepta faptul ca au trecut vremurile femeii de serviciu care stia toate dedesubturile unei firme", afirma administratorul Quality Five Stars Services.

Clientii tinta sunt persoanele juridice datorita puterii financiare mai ridicate. "Clientii ni-i gasim prin investitii in promovare, mai ales pe internet, prin recomandari si publicitate mass-media. Ofertele sunt primite diferit de fiecare client in parte. Multe firme din domeniu aplica preturi cu mult sub cel al pietei, pentru a lua lucrari importante indiferent de calitatea acestora sau de termenele de finalizare", spune Daniel Rusu.

El sustine ca perioadele cele mai aglomerate sunt in preajma sarbatorilor sau a deschiderii cladirilor de mari dimensiuni cu multi chiriasi, iar in medie compania are doua-trei solicitari pe saptamana.

"Nu consider ca este un trend, dimpotriva este o necesitate in situatia in care tot mai putini dintre noi au timpul liber pentru a se ocupa si de acest lucru. Imaginea unei firme puternice este reflectata in mare parte de aspectul sediului acesteia. Pentru a beneficia de un serviciu de calitate, in orice domeniu, logic este sa apelezi la o firma specializata pe acel serviciu, lasandu-ti propriii angajati sa-si desfasoare activitatea pentru care s-au specializat", spune administratorul Quality Five Stars Services.

Criteriul alegerii furnizorilor de echipamente a fost calitatea, astfel incat acestea sunt procurate din Germania. Alte utilaje si consumabile sunt achizitionate de la furnizorii autohtoni. Suma de investitie alocata promovarii este de 2.000 de euro pe an.

Magazinul Tiffosi, magazinul Mondo, magazinul CoolCat, magazinul Polo Garage, toate din Polus Center, Opera Maghiara de Stat Cluj-Napoca, centru medical Medlife, sunt doar o parte dintre clientii Quality Five Stars Services.

Afacerea a inceput cu trei persoane, inclusiv asociatii, in prezent sunt noua angajati, iar administratorul firmei marturiseste ca doreste sa faca angajari pe masura ce vor gasi noi lucrari si personal de calitate.

Investitia initiala a fost de circa 30.000 de euro, bani necesari pentru achizitionarea unei masini, utilaje profesionale, rezerve, detergenti, utilaje de lucru la inaltime, echipamente de protectie.

"Am investit pe masura ce am intampinat diferite dificultati tehnice astfel incat orice lucrare sa se desfasoare in cele mai bune conditii si in cel mai scurt timp", spune Daniel Rusu.

Conform site-ului Ministerului de Finante, anul trecut compania Quality Five Stars Services a inregistrat o cifra de afaceri de 28.000 de euro. Profitul, conform spuselor administratorului firmei, este in jur de 10-15% din pretul cu care se ia o lucrare.

 
 

Franciza Best Clean

  • Ofera servicii de menaj si curatenie profesionala
  • Taxa initiala de franciza este 7.000 de euro fara TVA
  • Contractul se incheie pe cinci ani si se platesc redevente de 4%
  • Castigul lunar pentru o echipa mobila formata din cinci persoane este de circa 2.800 de euro
  • Investitiile in promovare variaza intre 5.000 si 8.000 de euro
  • Clientii sunt in proportie de 60% firme
 
 

Quality Five Stars

  • Ofera servicii profesionale de curatenie
  • Investitia initiala a fost de circa 30.000 de euro
  • Modalitati de promovare: internet, recomandari, publicitate mass-media
  • Suma de investitie alocata promovarii este de 2.000 de euro pe an
  • Cifra de afaceri dupa primele sase luni a fost 28.000 de euro
  • Marja de profit este in jur de 10-15% din pretul cu care se ia o lucrare

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO