Companii

CMU şi Euroclinic devin Regina Maria. Rebrandingul va costa câteva sute de mii de euro

 CMU şi Euroclinic devin Regina Maria. Rebrandingul va costa câteva sute de mii de euro

Wargha Enayati a anunţat ieri că firma pe care fondat-o în urmă cu 15 ani îşi schimbă numele în Regina Maria. La centrul din Băneasa ieri la amiază se făceau ultimele retuşuri ale siglei.

Autor: Ioana David

07.03.2011, 23:55 1554

Operatorul de servicii medicale private Centrul Medical Unirea,care deţine şi spitalul Euroclinic din Capitală, schimbă numeletuturor unităţilor pe care le operează denumindu-le "Regina Maria,reţeaua privată de sănătate", în urma unui rebranding de câtevasute de mii de euro.

Aceasta este prima mişcare de acest fel din piaţa privată desănătate, business care se apropie anual de jumătate de miliard deeuro. "Nu aş fi fost de acord cu nicio altă denumire dacă nu ar fifost Regina Maria", a spus Wargha Enayati, fondatorul CentruluiMedical Unirea (CMU).

În urmă cu mai bine de 25 de ani, când venea prima dată înRomânia pentru a afla mai multe despre Regina Maria, membru alfamiliei regale care împărţăşea credinţa baha'i (Credinţă la bazacăreia stau trei principii: unicitatea lui Dumnezeu, unitateareligiilor şi unitatea omenirii), Enayati la rândul său baha'inu-şi imagina că la un moment dat va ajunge să pună acest nume peuna dintre cele mai mari reţele de clinici private din România.

Născut în Germania, din părinţi iranieni, Enayati, 46 de ani,păstreză astăzi un pachet minoritar din acţiunile companiei careacum a luat numele de Regina Maria, acţionarul majoritar fiindfondul de investiţii Advent Internaţional. Afacerea pornită în urmăcu 15 ani cu un cabinet în zona Unirea, de unde şi numele deCentrul Medical Unirea, a intrat într-o nouă etapă de dezvoltareodată cu achiziţia spitalului Euroclinic anul trecut, în urma unuideal estimat de ZF la circa 15 mil. euro. Spitalul se va numiRegina Maria Spitalul Euroclinic.

Primul rebranding din servicii medicale

"Denumiri care conţin med sau medical mai există în piaţaserviciilor medicale private (MedLife, Medicover, Medcenter,Medsana - n. red.) şi astfel am decis să facem această schimbare",a spus Enayati. Rebrandingul a fost realizat de firma de profilMarks.

Centrul Medical Unirea folosea de mai mult timp numele ReginaMaria pentru unitatea pe care o operează în Băneasa, având pentruaceasta acceptul Casei Regale. Casa Regală şi-a dat de asemeneaacordul în scris că firma poate folosi acest nume în continuare,iar CMU nu a plătit niciun onorariu.

Enayati a precizat că i-a fost teamă de impactul pe care noulnume îl va avea în piaţă, însă până acum reacţiile au fostpozitive. În legătură cu bugetul de rebranding, estimat la câtevasute de mii de euro, Enayati a spus că "a fost singurul lucru carenu mi-a plăcut la rebranding". Mai mulţi oameni care lucrează înbranding, dar care au dorit să-şi păstreze anonimatul, spun că noulnume este mai bun decât Centrul Medical Unirea, dar pentru ca săajungă la public este nevoie de timp şi de bani.

"CMU este văzut deja ca un nume istoric. Atunci când noiacţionari vin în companie (Advent a cumpărat CMU anul trecut -n.red.) vor să-şi pună amprenta pe firmă", au comentat oameniimplicaţi în procese de repoziţionare a unor mărci locale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO