Companii

Coca-Cola Company a numit un manager bulgar în locul lui Dragoş Militaru

Coca-Cola Company a numit un manager bulgar în locul lui Dragoş Militaru
16.08.2010, 23:40 224

Evguenia Stoichkova, 41 de ani, este noul Operations Director alCoca-Cola Company pentru România, Bulgaria, Republica Moldova şiAlbania, ea venind în locul lui Dragoş Militaru care a plecat laUPC la începutul lui 2010 după 15 ani în sistemul Coca-Cola.

Stoichkova, de origine bulgară, are o experienţă de zece ani laDanone şi lucrează la Coca-Cola din 2004. Absolvent alUniversităţii de Mine şi Geologie din Sofia şi al programuluiCOPERNIC în Economie la Paris, managerul a intrat la Coca-ColaCompany pe poziţia de Market Manager pentru Bulgaria. După circatrei ani, ea a fost promovată Area Marketing Manager pentruRomânia, Bulgaria, Moldova şi Macedonia, pentru ca din iunie 2009să preia conducerea diviziei de băuturi necarbonatate din Europa deSud-Est ca Brand Director Still Beverages.

Stoichkova vine la conducerea Coca-Cola Company România după celmai greu an pentru industria locală de băuturi răcoritoare dinultimii 6-7 ani, care a adus îmbuteliatorului Coca-Cola primuldeclin al afacerilor în euro pe piaţa românească.

"Deşi contextul macroeconomic este unul dificil, împreună cupartenerii noştri îmbuteliatori vom duce mai departe eforturile deîmbunătăţire a eficienţei afacerii noastre, consolidându-ne astfelpoziţia de lider de piaţă", a declarat Evguenia Stoichkova.

Sistemul Coca-Cola în România este format din Coca-Cola România,subsidiara The Coca-Cola Company - care deţine mărcile companiei şiconcentratele de sucuri - şi partenerul său îmbuteliator, companiagrecească Coca-Cola Hellenic care produce, distribuie şi vindeprodusele sub licenţă.

Pe piaţa locală, produsele Coca-Cola sunt îmbuteliate în treifabrici din Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei, iar toatelansările de produse şi campaniile de marketing sunt coordonate deechipe mixte alcătuite din angajaţi ai celor două companii dinsistem.

Îmbuteliatorul Coca-Cola Hellenic a avut anul trecut un declinde 12% al volumelor vândute în România, comparativ cu 2008, însă arămas cea mai mare companie din industria băuturilor non-alcoolice,cu circa 2.000 de angajaţi şi afaceri de 440 mil. euro.

Pe segmentul sucurilor carbonatate, produsele din portofoliulCoca-Cola - brandurile Coca-Cola, Fanta, Sprite şi Schweppes - aupierdut anul trecut o cotă de 2% faţă de 2008, ajungând la 49,1%din piaţa locală de profil, potrivit unui raport al Coca-ColaHellenic.

Nu se cunosc date despre cotele de piaţă ale competitorilorînregistrate în anul 2009.

Marjă de profit de 40%

Coca-Cola România a avut anul trecut o cifră de afaceri de 65,6mil. lei (15,5 mil. euro), în scădere cu 12% faţă de valoarea din2008, cu un număr mediu de 31 de angajaţi, potrivit datelor de laRegistrul Comerţului. Cu o rată a profitului net de 40%, companiaar putea fi cea mai profitabilă firmă activă în sectorul băuturilorrăcoritoare, unde îmbuteliatorii Pepsi şi Coca-Cola au raportatanul trecut profituri sub 10% din cifra de afaceri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO