Magazinele online care vând în special produse alimentare sunt tot mai populare în rândul tinerilor, însă în continuare cele mai frecventate canale de vânzări rămân pieţele agroalimentare şi magazinele tradiţionale de proximitate.
„Adolescenţii şi familiile mature cumpără mai ales din magazinele de proximitate, tinerii combină pentru cumpărăturile săptămânale în egală măsură pieţele tradiţionale şi comerţul modern, în timp ce familiile mai tinere preferă pieţele şi supermarketurile“, spun analiştii agenţiei de media Starcom MediaVest, care a realizat studiul „Consumer Report 2015.“
Potrivit aceluiaşi studiu, comerţul electronic este folosit frecvent de către segmentele de consumatori mai tineri, în cea mai mare măsură de către adolescenţi, în ciuda faptului că aceştia nu au voie să cumpere din magazinele online deoarece nu au împlinit 18 ani.
Comerţul modern, cel tradiţional şi online-ul se bat toate pentru cele 16-17 mld. euro pe care românii le cheltuie anual în comerţul cu dominantă alimentară.
Magazinele de bloc, chioşcurile şi alimentarele se regăsesc cel mai frecvent în preferinţele românilor pentru că sunt şi cele mai numeroase.