Companii

Comerţul, un business de 400 mld. lei anual. Cum se împarte

Comerţul, un business de 400 mld. lei anual. Cum se...
22.03.2015, 09:36 246

Comerţul cu ridicata, cea mai mare „industrie“ a României, care înseamnă 68.000 de companii cu afaceri de 235 mld. lei (20% din cifra de afaceri totală din economie) şi aproape 300.000 de salariaţi, a intrat pentru prima dată pe „radarul“ Institutului Naţional de Statistică, care anunţa până acum rezultatele din comerţul cu amănuntul şi din cel auto.

Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut în ianuarie cu 1,1% faţă de aceeaşi perioadă din 2014 (date în serie brută, în termeni nominali), potrivit datelor Institutul Naţional de Statistică, care a anunţat vineri pentru prima dată acest indicator, deşi Instituţia deţine date inclusiv din anul 2010. Este însă prima dată când publică informaţii legate de comerţul cu ridicata, ceea ce americanii numesc „wholesale“.

Statistic, comerţul este împărţit în trei mari subdiviziuni, respectiv comerţul cu ridicata (dominat de reţelele de magazine cash & carry din retailul alimentar şi de bricolaj, de distribuitorii farma, de traderii de cereale), comerţul cu amănuntul (dominat de marile reţele de magazine alimentare, de benzinării, de magazinele de mobilă, de electrocasnice, de bricolaj, de retailerii din fashion) şi comerţul cu ridicata şi cu amănuntul din auto (importatorii şi dealerii de maşini, dar şi reţelele specializate în comercializarea de piese pentru sectorul auto). INS publică lunar indicatori privind evoluţia cifrei de afaceri din comerţ, însă comerţul cu ridicata apare abia din acest an pe „radarul“ instituţiei.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO