Companii

Compania de curierat DPD livrează 50.000 de colete lunar faţă de 10.000 de colete în urmă cu zece ani

 Compania de curierat DPD livrează 50.000 de colete...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

16.08.2017, 16:12 307

Volumul livrărilor efectuate de curierii companiei de curierat DPD în prezent este de cinci ori mai mare faţă de acum zece ani, evoluţia numărului de colete livrate fiind influenţat de mutarea magazinelor în online.

Conform informaţiilor companiei, mare parte din industriile care influenţează decisiv curieratul s-au mutat, treptat, de-a lungul anilor, şi în comerţul electronic, sector care a crescut constant şi care va continua să influenţeze cel mai mult afacerile curierilor.

„Dacă în primul an de la intrarea companiei pe piaţa din România, în urmă cu zece ani, curierii noştri livrau lunar sub 10.000 de colete, în prezent, volumul coletelor livrate a înregistrat o creştere semnificativă, ajungând la aproape 50.000”, a declarat Lucian Aldescu, CEO DPD România, una dintre cele mai mari companii de curierat de pe plan local.

Impactul cumpărăturilor online în industria curieratului se reflectă şi în numărul de kilometri parcurşi zilnic de către curieri, care s-a modificat de-a lungul anilor. Astfel, în cazul DPD România, media kilometrilor parcurşi de un curier într-o zi a crescut la 120 de kilometri astăzi.

În urmă cu zece ani, comerţul online reprezenta sub 15% din business-ul DPD România, cea mai mare parte a volumelor curierilor fiind generată de clienţii corporate (B2B). Odată cu creşterea puternică a consumului din mediul digital, clienţii magazinelor online, în special cele din zona de IT&C, fashion şi home&deco, reprezintă principalul motor de creştere al volumelor de colete, generând, totodată, şi circa 50% din afacerile DPD România. Compania a avut anul trecut afaceri de 27 mil. euro.

Momentul care reflectă cel mai bine impactul major al e-commerce-ului asupra curieratului este evenimentul de vânzări Black Friday, desfăşurat, în mod tradiţional, la finalul anului. Cumulat cu vârful de livrări generat de Craciun, în lunile noiembrie-decembrie volumul de colete DPD creşte şi cu 60% faţă de restul lunilor anului. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO