Companii

Companiile aeriene taie preţurile la biletele pentru destinaţiile exotice

Companiile aeriene taie preţurile la biletele pentru destinaţiile exotice

Foto Shutterstock

Autor: Mirabela Tiron

20.02.2012, 00:07 1616

Companiile aeriene au demarat încă de la începutul anului promoţiile la biletele de avion, un instrument care stimulează cererea şi poate asigura un grad de încărcare mai mare pentru avioane.

Dacă până acum promoţiile se orientau către destinaţii din Europa, companiile aeriene au început să mizeze pe apetitul crescut pentru destinaţii mai îndepărtate precum Miami, New York sau Hong Kong.

Astfel, Qatar Airways, Air France KLM şi British Airways au dat startul "reducerilor" la bilete de avion, tăind între 24% şi 46% din preţul călătoriilor în străinătate.

"British Airways a redus preţul biletelor cu 24% pentru zbo­rurile către America de Nord. Noua pro­moţie este valabilă pentru bilete în cabina World Tra­veller (economic) achi­ziţionate până la data de 11 martie 2012 pentru călătorii ce vor avea loc până pe 31 martie şi în intervalul 10 aprilie - 15 iunie", au transmis oficialii companiei aeriene.

Astfel că un bilet pe ruta Bucureşti-New York se vinde la preţul de 660 de euro de persoană pentru o călătorie dus-întors, iar un bilet spre Miami cu plecare de pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni) costă 690 de euro , potrivit datelor transmise de companie.

Anual câteva sute de români călătoresc în interes de afaceri sau în vacanţă în SUA.

Traficul de business este cel care generează cele mai mari vânzări pentru companiile aeriene de linie regulată, care au demarat promoţii încă din 2008 pentru a-şi menţine clienţii.

Creşte interesul pentru călătorii

Anul trecut, mai mulţi români au călătorit cu avionul, pe cele mai mari trei aeroporturi din ţară, Henri Coandă şi Aurel Vlaicu (Băneasa) din Bucureşti, dar şi aero­portul din Timişoara, tra­ficul de pasageri fiind în creş­tere faţă de anul an­terior.

Ultimele date dis­ponibile arată că 10 mi­lioane de ro­mâni au călă­torit cu avionul în urmă cu doi ani.

Competiţia pe piaţa aeriană locală este din ce în ce mai puternică, dată fiind intrarea de noi ju­că­tori pe aeroportul din Oto­peni. După ce anul trecut au intrat cu zboruri turcii de la Pegasus, anul acesta au anunţat că vor efec­tua curse de pe Oto­peni italienii de la Air Vallee.

Executivii sunt mult mai atenţi la costurile cu călătoriile în străinătate, strategia reducerilor tarifelor la bilete asigurând un grad de încărcare optim pentru operatorii aerieni.

Deşi numărul unor astfel de bilete "la reduceri" scoase la vânzare de com­paniile aeriene este destul de redus, acestea atrag po­tenţialii pasageri pe site-urile de rezervări ale operatorilor aerieni.

Reducerile au ajuns şi pe rutele transoceanice

Companiile aeriene au tăiat din tarife atât pe cursele transoceanice, cât şi pentru cele efectuate pe distanţe mai scurte, pe rute din Europa.

Compania aeriană Air France a redus preţurile cu până la 46% la biletele de avion cumpărate până pe 11 martie în cadrul unei campanii promo­ţionale.

Operatorul aerian stimulează cererea atât pentru ruta Bu­cureşti-Paris şi Bucureşti-Nisa, dar şi pe rute de lung curier.

"Campania pro­moţională acoperă o multitudine de des­tinaţii inter­con­ti­nen­tale, pre­cum New York, Miami, Toronto, Mexico City sau Shanghai şi Hong Kong", au tran­s­mis oficialii Air France.

Preţul biletelor a fost redus şi pentru destinaţii exotice precum Havana, Mauritius, Sao Paolo sau Punta Cana.

Şi compania aeriană Qatar Airways a încercat să atragă mai mulţi pasageri printr-o promoţie în ianuarie, când vindea bilete de avion la preţuri mai mici cu 20% pe 58 de rute cu plecare din Bucureşti. Singurul zbor direct efectuat din Bucureşti de către această companie este cel spre Doha, restul fiind cu escală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO