Competiţia de pe piaţa mallurilor se înteţeşte: Park Lake, cum schimbă investiţia de 180 de mil. euro din Titan peisajul de retail din estul Capitalei

27 iul 2016 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Principalele centre comerciale cărora le-ar putea pune pro­bleme centrul comercial din Titan sunt Mega Mall, al sud-africa­nilor de la NEPI, Bucureşti Mall, ridicat de turcii de la Anchor Grup, şi Sun Plaza, dezvoltat de S Immo, toate trei fiind situate la mai puţin de cinci kilometri de noul proiect de retail.

„Noi ştiam de Park Lake dinainte să începem să construim Mega Mall. Concurenţa va fi mare acolo, iar locaţia e foarte bună. Avem oferte să vindem Mega Mall, dar nu o vom face, pentru că am muncit să-l construim“, spunea recent Alex Morar, CEO al companiei de real-estate NEPI.

Proiectul Park Lake, dezvoltat de portughezii de la Sonae Sierra şi de Caelum Development, va fi inaugurat pe 1 septembrie, iar în urmă cu câteva săptămâni gradul de ocupare era de 97% din suprafaţa închiriabilă totală, care cuprinde peste 200 de magazine. Mallul are 2.450 de locuri de parcare şi acces la toate mijloacele principale de transport public.

Mega Mall, inaugurat în 2015, are o suprafaţă doar puţin mai mare decât Park Lake - 72.000 de metri pătraţi, iar anul trecut compania care îl administrează - ELJ Vatra SRL - a avut o cifră de afaceri de 75,3 mil. lei (17 mil. euro), potrivit date­lor publicate de Ministerul de Finanţe.

Aproape de Park Lake este şi mallul ridicat de An­chor Grup şi deschis în 1999, Bucureşti Mall, din Vitan, cel mai vechi centru co­mecial de mari dimensiuni din România. Suprafaţa închiriabilă a acestuia este de 40.000 de metri pătraţi, iar cifra de afaceri înregistrată în 2015 a fost de 50,9 milioane de lei (11,4 mil. euro), la un profit net de 5,7 mi­lioane de lei (1,3 mil. euro).

Sun Plaza, mallul poziţionat mai mult către zona de sud a Capitalei, ar putea resimţi şi el concurenţa Park Lake.

Centrul comercial de la Piaţa Sudului are 81.000 de metri pătraţi închiriabili şi are ca proprietar fondul austriac de investiţii în imobiliare S Immo.

Anul trecut, Sun Plaza a avut o cifră de afaceri de 70 milioane de lei (15,7 milioane de euro). Reprezentanţii Anchor Grup şi Sun Plaza nu au răspuns solicitării ZF privind concurenţa pe care o creează Park Lake în zonă.

 

Două inaugurări de malluri în câteva luni

Chiar şi după deschiderea Park Lake, AFI Palace Cotroceni rămâne cel mai mare mall din Bucureşti atât ca suprafaţă, cât şi ca cifră de afaceri, cu un rezultat de 146,8 mi­lioane de lei (33 milioane de euro) anul tre­cut şi un profit de 24,5 milioane de lei

(5,5 mi­lioane de euro), potrivit mfinante.ro. „Vânzările sunt dictate de puterea şi performanţele centrului co­mercial, de felul în care acesta reuşeşte să-şi atragă şi să-şi păstreze clienţii, de modul în care se adaptează schimbărilor de piaţă. Nu vedem lansarea Park Lake Plaza ca pe un pericol, ci mai degrabă ca pe o provocare. Orice nou proiect de retail ne obligă să fim mai buni şi mai performanţi. Cel mai probabil, pericolul va fi resimţit de centrele comerciale care împart cu Park Lake acelaşi catchment area/target“, spune Sorin Scîntei, general manager al AFI Palace Cotroceni.

Mallul din zona Politehnicii a fost deschis în 2009 şi are o suprafaţă închiriabilă de 82.000 de metri pătraţi, iar după finalizarea extinderilor la care se lucrează în prezent va depăşi 90.000 de metri pătraţi în total.

„Noutatea unui astfel de proiect (cum este Park Lake - n. red.) poate stabili noi standarde pentru ceilalţi jucători de pe piaţă şi poate influenţa în mod pozitiv centrele comerciale cu tradiţie, atâta timp cât acestea vor şti cum să se adapteze schimbării“, adaugă Scîntei.

O altă concurenţă directă în est o va aduce mallul de la Obor, Veranda, dezvoltat de omul de afaceri Andrei Pogonaru, cu o investiţie de 60 de milioane de euro, făcută prin firma Prodplast Imobiliare.

Veranda va avea o suprafaţă închiriabilă de aproximativ 30.000 de metri pătraţi şi va fi inaugurat în ultimul trimestru al acestui an. Principalele ancore vor fi hipermarketul Carrefour (10.000 mp) şi magazinul H&M (2.200 mp), alături de care se vor găsi peste 100 de magazine, restaurante şi cafenele.

La rândul său, printre chiriaşii pe care îi aduce Park Lake, se numără brandul american de haine Forever 21, brandurile Inditex, dar şi alte nume din zona fashion, precum Koton, Lee Cooper, Il Passo, CCC şi altele.

 

 
Read this article in english on www.ZFenglish.com
Cuvinte cheie:
Competitie
, malluri
, Park Lake
, titan
, investitie
, centru comercial
, expansiune
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide