Companii

Continental ajunge la investiţii de aproape jumătate de miliard de euro şi 10.000 de angajaţi

La sediul Continental din Timişoara inginerii şi electroniştii români nu produc doar piesele în sine, ci scriu şi software-ul aferent sau construiesc de la zero componente noi

La sediul Continental din Timişoara inginerii şi electroniştii români nu produc doar piesele în sine, ci scriu şi software-ul aferent sau construiesc de la zero componente noi

13.06.2010, 23:33 253

Producătorul german de componente auto Continental a devenit înacest an cel mai mare investitor din sectorul furnizorilorautomotive locali, în urma anunţării unui program investiţional de70 de milioane de euro în activităţile de cercetare, dezvoltare şiproducţie de componente, dar şi în fabrica de anvelope dinTimişoara.

Prin implementarea noilor investiţii totalul fondurilor dedezvoltare aduse în România de către germani ajunge la 470 demilioane de euro.

"Avem 70 de milioane de euro pentru activităţile automotive şirubber (fabrica de anvelope - n.red.). Investiţiile din domeniulautomotive vor fi în principal în activităţi de cercetare şi dezvoltare, dar vom extinde şi capacitatea de producţie a celor douăfabrici (Timi şoara şi Sibiu - n. red.), deci vor mai veni şi noilinii de fabricaţie", a declarat Christian von Al brich sfeld,directorul ge neral al Conti nental Auto motive România.

Companiaactivează în România din anul 2000, când a deschis centrul decercetare şi dezvoltare din Timişoara, în acelaşi an cu construcţiafabricii de anvelope. Ulterior, prin investiţii greenfield şiachiziţii în Timişoara, Sibiu, Slatina, Iaşi, Arad şi Satu Mare,compania a ajuns la 8 centre de producţie în cinci locaţii, 3centre de cercetare şi dezvoltare şi două investiţii realizate înparteneriat.

Businessul fabricii de anvelope Continental Tyres Timişoara aurcat cu 11%, la 337 mil. euro în 2009, iar pentru 2010 companiaţinteşte afaceri de 419 milioane de euro.

Continental nu a publicat încă cifre legate de întregul businessderulat în Ro mânia.

România, al doilea centru de cercetare şi dezvoltare alContinental din lume

"Am început cu zece oameni acum 10 ani în România. În prezent,în ceea ce priveşte cercetarea şi dezvoltarea, unde avem 2.600 deoameni, România este pe locul doi după Germania, unde avemactivităţi la Frankfurt şi Regensburg", a spus Albrichsfeld.

În sectorul auto motive, Continental România are în cele treicentre de cer cetare şi dezvoltare din Timişoara, Sibiu şi Iaşi,precum şi în cele două fabrici din Timişoara şi Sibiu, aproximativ4.000 de angajaţi. Investiţiile aferente acestor activităţi seridică până la începutul lui 2010 la 180 de milioane de euro.

Echipa de cercetare şi dezvoltare şi fabrica de componente dinTimişoara proiectează unităţi de control ale motorului şi şasiului,controloare pentru airbaguri şi transmisie, panouri de bord şidisplay-uri pentru modele precum Mercedes E-Klasse, Mercedes SLSAMG, Opel Insignia, Dacia Duster, VW Touareg sau Fiat 500. "Avemactivităţi simple, dar şi proiecte complete realizate aici înparteneriat cu clientul. Proiectăm şi producem şi unităţi decontrol pentru motor şi transmisie pentru auto mobile electrice şihibride, pentru con vertoare şi module de alimentare", a spusAlbrichsfeld.

El nu a dorit să menţioneaze pro ducătorii parteneri pentrutehnologii elec trice sau hibrid electrice, însă Nissan are deja înproducţia de serie modelul electric Leaf, Renault pregăteşemodelele Fluence şi Kangoo, Opel are Ampera, Mercedes are limuzinaS400 Hybrid, iar BMW X6 şi seria 7 Active Hybrid.

La Timişoara inginerii şi electroniştii români nu produc doarpiesele în sine, ci scriu şi software-ul aferent sau construiesc dela zero componente noi. Un alt centru important de cercetare şidezvoltare din România este Renault Technologie Rou manie, care areîn sarcină proiectul Twingo, proiectul Logan şi testează şi cea maimare parte a modelelor din gama Renault.

Încă 1.400 de angajaţi în acest an

Reprezentanţii Continental România au declarat că în urmainvestiţiilor programate întreaga structură de angajaţi va creşteîn 2010 cu încă 1.400 de oameni, urmând să ajungă la 9.700. Astfel,compania ar putea deveni cel mai mare angajator din sectorulautomotive, poziţie deţinută pentru moment de producătorul decablaje Draxlmaier. Draxlmaier a concediat în ultimii doi ani 9.000de oameni din cele cinci fabrici din România, iar la finalul lui2010 urmează să ajungă la 9.800 de angajaţi.

În ultimele luni şi producători precum Autoliv sau Takata Petriau reînceput angajările în urma câştigării de noi contracte.

"În România suntem într-o situaţie fericită, pentru că producempentru automobile care se vând, pentru care există cerere.Totodată, în piaţa auto globală, faţă de cel mai jos prag de acumun an, se vede o foarte uşoară creştere", a mai spus Albrich sfeld.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO