Companii

Cotnari Iaşi şi-a bugetat vânzări în creştere cu 20%

Cotnari Iaşi şi-a bugetat vânzări în creştere cu 20%

Autor: Cristina Roşca

09.10.2015, 00:04 175

Producătorul de vin Cotnari din Iaşi, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de profil, şi-a bugetat pentru acest an un avans de 20% al businessului, până la 130 mil. lei, potrivit lui Cătălin Grecu, directorul marketing al companiei.

„Anul acesta a fost unul secetos, cu o producţie de struguri cu 20% mai mică decât în 2014, cu un total producţie de 18 milioane de kilograme, însă cu acumulări de zahăr mai mari. A fost un an mulţumitor faţă e alte ramuri ale agriculturii.”

Compania Cotnari este prezentă la nivel naţional atât în comerţul tradiţional şi modern cât şi în HoReCa. Comerţul modern, respectiv lanţurile de hipermarketuri, supermarketuri, discounteri şi cash&carry, alături de cel tradiţional (micile chioşcuri şi alimentare) contribuie cu 75% la businessul Cotnari din România, în timp ce HoReCa aduce 25%.

„În retail suntem prezenţi cu două game principale (Cotnari şi Clasic) şi o gamă Economic, iar pe HoReCa lucrăm cu gama Selecţii.”
La nivel naţional vinurile Cotnari sunt prezente în peste 1.400 de magazine moderne şi tradiţionale.

„Nu deţinem magazine proprii, lucrând doar prin distribuitori la nivelul fiecărui judeţ.” În totalul businessului cea mai importantă contribuţie o are segmentul mediu, cu 85%, urmat de cel low (cu cel mai mic preţ) cu 10% şi apoi de premium cu 5%. „La noi, consumul cel mai mare este în retail. Vinurile albe demidulci se vând în continuare cel mai bine.”
Deşi 90% din businessul producătorului ieşean de vin se realizează pe piaţa din România, exportul a ajuns să contribuie cu 10% la total.

„Vindem doar vin îmbuteliat, DOC, şi la un preţ care să ne aigure profit. Cerinţa ar fi mult mai mare, dar în condiţii neavantajoase pentru noi. Totuşi, trendul la export este crescător de la an la an.”
Principala piaţă de export pentru Cotnari este Europa, cu Italia şi Spania pe locuri fruntaşe, urmate de Germania, Belgia, în general de ţările unde există comunităţi mari de români. „Livrăm şi în SUA, Canada, Japonia şi Australia.”
Potrivit ultimelor date ZF, compania Cotnari este controlată de Asociaţia salariaţilor Viţa de Vie, iar după rezultatele de anul trecut producătorul se află pe podium alături de Murfatlar şi Jidvei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO