Companii

Creatorul Bitdefender: Orice lider de business ar trebui să adopte o şcoală şi să-şi pună o întrebare: cum cresc media şcolii mele de la 6 la 9?

Creatorul Bitdefender: Orice lider de business ar trebui...

Autor: Roxana Petrescu

25.06.2018, 00:08 926
Economia privată trebuie să fie responsabilă de sistemul de educaţie de stat din România pentru că are nevoie de talente în business.
Florin Talpeş, fondatorul şi CEO-ul IT Bitdefender, cel mai cunoscut brand românesc hi-tech la nivel internaţional şi cel mai mare producător local de software, spune că orice lider român de business, antreprenor sau executiv, ar trebui să adopte şcoala care l-a format, această iniţiativă putând deveni un program naţio nal de modernizare a sistemului de educaţie. „Trebuie să punem osul la treabă“, spune cel mai cunoscut antreprenor din IT. Talpeş atrage atenţia că primul beneficiar al educaţiei este chiar mediul de business, misiunea de a schimba în bine sistemul fiind a privatului, nu a statului. Florin şi Măriuca Talpeş au ajuns cu Bitdefender la un business de 591 milioane de lei anul trecut, în creştere cu 30%, 97% din această cifră fiind generată prin exporturi. Ca strategie, Talpeş lansează o idee. Fiecare antreprenor, fie care lider de business ar trebui să adopte o şcoală, poate chiar şcoala care l-a format. „Adoptă o şcoală, acesta poate fi un proiect naţional. Fiecare antreprenor a crescut undeva, fiecare executiv are o legătură emoţională cu şcoala în care s-a format. Întrebarea pe care fiecare lider din mediul de business ar trebui să şi-o pună este cum fac ca la şcoala mea media să crească de la 6,20 la 9?“ Talpeş spune că deja a iniţiat acest exerciţiu cu şcolile care l-au format pe el, inclusiv cu Liceul Avram Iancu din Brad (Hunedoara). „Vorbind cu profesorii am aflat că majoritatea copiilor talentaţi din zonă se duceau către alte şcoli. Dorinţa mea a fost ca liceul meu să devină un agent al schimbării în regiune, iar prin proiectele făcute alături de profesori rezultatele se văd. La final, este vorba despre copiii noştri, despre viitorul nostru. Trebuie să gândim ca industrii şi să punem osul la treabă pentru a schimba sistemul de educaţie de stat în bine.“ Şi omul de afaceri Bogdan Enoiu, fondator şi acţionar al agenţiei de publicitate McCann, caută să se implice în educaţie. El a pus la punct un program de competiţie de roboţi, First Tech Challenge, prin asociaţia Naţie prin Educaţie, în care a implicat peste 90 de licee din ţară la a doua ediţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO