Companii

Cu 5 magazine, Zara depaseste afacerile Jolidon din 90 de unitati

30.08.2009, 18:08 358

Retailerul spaniol Inditex, care detine brandul Zara, a depasit intr-un an si jumatate de la intrarea directa pe piata romaneasca jucatori importanti din industrie, dupa ce a raportat doar pentru brandul Zara vanzari de 32,7 mil. euro si un profit net de 6,7 mil. euro, potrivit informatiilor Ministerului de Finante.

Cu acest rezultat, Zara a devansat businessul producatorului de lenjerie intima Jolidon, cu 90 de magazine in Romania si venituri de 31,6 mil. euro, pe cel al Staff Collection care detine marca locala House of Art sau pe cel al Rafar, divizia de fashion a RTC, care detine 28 de magazine si peste 10 branduri, acestea avand sub 30 mil. euro anul trecut.

Inditex a intrat direct pe piata locala in 2007, dupa ce timp de patru ani a fost reprezentat de doua unitati, un magazin Zara si unul Pull and Bear, deschise in franciza in centrul comercial Plaza Romania din Bucuresti, prin intermediul companiei de retail Azali Trading, parte a grupului Azadea.

Anul debutului a fost inchis pe pierdere, doar Zara inregistrand un minus de 0,2 mil. euro, la o cifra de afaceri de 800.000 de euro.

Intr-un an au mai fost insa deschise alte patru unitati sub acelasi nume, in Cluj-Napoca, Bucuresti (Baneasa Shopping City), Constanta si Iasi, unitati care au ridicat afacerile, aducand in 2008 un profit de 6,7 mil. euro, potrivit datelor raportate pe site-ul Ministerului de Finante.

Compania a recrutat peste 200 de persoane pentru noile magazine, avand, la sfarsitul lui 2008, 266 de angajati, potrivit aceleiasi surse.

Brandul Mango, prezent tot in cinci unitati, nu a reusit sa se ridice la nivelul competitorului sau direct Zara, contribuind la afacerile totale de 23,4 milioane de euro ale Solmar Trading, una dintre companiile care detin franciza pentru Romania, alaturi de alte peste 10 branduri, printre care Promod, Castro, Max Mara Weekend sau Karen Millen.

Inditex care detine la nivel local alte sase branduri, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho si Zara Home, a incheiat 2008 cu 24 de magazine sub cele sapte marci, anul acesta continuand extinderea in Iulius Mall din Timisoara, Bucuresti Mall si Unirea Shopping Center. La finalul anului, compania va intra si in Cotroceni Park, singurul centru comercial care se va mai deschide anul acesta.

Magazinul Zara de la parterul Unirea Shopping Center este cea mai importanta unitate a companiei, care ruleaza cele mai mari vanzari, ceea ce inseamna ca nu este exclus ca anul acesta sa urce alte cateva locuri in topul retailerilor de fashion, ajungand intre primii trei. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO