Companii

Cu sapte hipermarketuri in plus: Retailerul francez Carrefour raporteaza primul declin al vanzarilor in euro

Cu sapte hipermarketuri in plus: Retailerul francez Carrefour raporteaza primul declin al vanzarilor in euro

Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania: In acest an am facut un test intre cele doua branduri, Carrefour Market si Carrefour Express, iar in curand vom alege unul dintre ele

18.10.2009, 23:30 69

Retailerul francez a avut vanzari de 809 mil. euro in primelenoua luni pe piata locala, cu 22 de hipermarketuri si 24 desupermarketuri operationale la sfarsitul perioadei, potrivitdatelor publicate de Carrefour.

In ultimul an, in care compania si-a continuat expansiuneaaccelerata inaugurand in total 12 magazine, din care 7hipermarketuri, vanzarile consolidate in euro au trecut pe un trenddescendent, pentru prima data de la intrarea in Romania, in2002.

Vanzarile in euro s-au diminuat cu 1,2% in primele noua luni aleanului fata de aceeasi perioada din 2008, declinul in magazinelemai vechi de un an ale Carrefour Romania fiind de 8%, conformraportului financiar al grupului. Vanzarile in lei au ramas insa peun trend ascendent, fiind raportat un avans de aproape 15% inintervalul mentionat, ceea ce arata ca expansiunea retelelor nu aputut anula efectul deprecierii monedei locale fata de euro.

Carrefour este primul retailer alimentar activ in Romania carecomunica date referitoare la vanzarile realizate pe primele noualuni din 2009.

Anul trecut Carrefour a fost liderul pietei locale dehipermarketuri, raportand pentru prima data depasirea pragului devanzari de un miliard de euro.

Raportul financiar publicat saptamana trecuta de Carrefour maiarata ca, spre deosebire de anii anteriori, subsidiara romaneascaconduce in 2009 topul companiilor din Europa cu cele mai mariscaderi de vanzari in unitatile mai vechi de un an.

Spre comparatie, anul trecut Carrefour Romania a realizat celmai mare ritm de crestere organica a vanzarilor la nivelul Europei,de 6,5%, fiind devansat in clasamentul mondial doar de Argentina(cu 32,3%) si Brazilia (8,1%).

In grupul pietelor cu potential de crestere din Europa, doarsubsidiara din Polonia a grupului a raportat o crestere organica avanzarilor la noua luni, de 0,5%, in timp ce in restul tarilor -Romania, Portugalia, Turcia si Grecia - vanzarile in euro inmagazinele mai vechi de un an s-au diminuat cu ritmuri cuprinseintre 4% si 8%. La nivel de grup, Carrefour a raportat vanzari de70,2 miliarde de euro in primele noua luni ale anului, in scaderecu 2,3% fata de aceeasi perioada din 2008. In Franta, cea mai marepiata a sa, vanzarile s-au diminuat cu circa 4% in intervalulanalizat.

Primii pasi inapoi in Romania

In acest an Carrefour Romania a renuntat la divizia de agentiide voiaj, pe care a adus-o pe piata locala la jumatatea lui 2007.Astfel, compania a decis inchiderea celor aproximativ 10 agentiiCarrefour Voiaj localizate in galeriile comerciale din jurulhipermarketurilor retelei.

Tot in 2009 Carrefour a fost primul lant de hipermarketuri caresi-a restrans suprafata de vanzare prin renuntarea la una dinlocatiile sale din Braila, in urma inchiderii temporare a malluluiArmonia dezvoltat de Red Management.

Intre timp, declinul consumului a adus alte trei inchideri dehipermarketuri pe piata locala - Trident Sibiu si doua unitati dincele cinci operate de grupul romanesc Pic, la Oradea si Braila. Inschimb, Carrefour a reluat in acest an extinderea fostei reteleArtima, preluata de la fondul de investitii Polish Enterprise FundV in 2007. Compania a mizat pe brandul Carrefour Market pentruextinderea pe segmentul de supermarketuri.

Ce planuri are

Carrefour Romania planifica extinderea retelei de supermarketuriin trei locatii noi pana la finele anului, dupa ce in primele noualuni a finalizat 5 proiecte de expansiune, in orasele Bacau,Craiova, Timisoara, Turda si Bistrita, potrivit datelor furnizatede companie. Noile magazine au fost deschise sub denumireaCarrefour Market, dupa ce in 2008 majoritatea magazinelor Artima aufost rebranduite Carrefour Express. "In acest an am facut un testintre cele doua branduri, Carrefour Market si Carrefour Express,iar in curand vom alege unul dintre ele", a explicat Andreea Mihai,directorul de marketing al Carrefour Romania.

Compania franceza a atacat piata locala a supermarketurilor inanul 2007, prin preluarea retelei de 21 de magazine Artima de lafondul de investitii Polish Enterprise Fund V. Unitatile au fostintegrate in Carrefour Romania in luna februarie din 2008, iar inacest an retailerul a reluat expansiunea retelei.

Cei mai mari competitori ai sai pe segmentul supermarketurilorsunt retelele Billa si Mega Image, care la randul lor si-auaccelerat expansiunea in 2009.

Se retrage din Rusia, la patru luni de la intrarea peaceasta piata

Retailerul francez a anuntat ca renunta la operatiunile dinRusia, dupa ce in luna iunie a deschis primul magazin propriu peaceasta piata, la Moscova, transmite Reuters. Rusia oferaperspective reduse pentru dezvoltare si achizitii, iar retragereava genera un nivel redus de lichiditati, a anuntat Carrefour.Grupul a precizat ca, pentru moment, nu intentioneaza sa renunte lanicio alta piata emergenta si va vinde magazinele deschise inMoscova si Krasnodar. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO