Companii

Cu tancurile înainte. Reţelele de comerţ străine au câştigat 24% cotă de piaţă de la micii comercianţi în 15 ani

Cu tancurile înainte. Reţelele de comerţ străine au...

Autor: Cristina Roşca

02.05.2017, 00:07 675

Structura comerţului alimentar s-a schimbat dramatic în perioada 2002-2016 în contextul în care jucătorii străini au ajuns să „mănânce“ 57% din piaţă, faţă de 23% în urmă cu circa 15 ani. Astfel, zece reţele străine au în total 2.000 de magazine cu afaceri de circa 11 mld. euro anul trecut, potrivit estimărilor ZF. La polul opus, comerţul tradiţional mai numără 54.000 de chioşcuri, alimentare şi magazine de bloc, cifrele fiind în scădere continuă. Nu doar numărul de jucători scade, ci şi cota de piaţă a acestui segment, în condiţiile în care vânzările sunt de peste 8 mld. euro.

Datele companiei de cercetare de piaţă GfK arată că la finalul anului trecut în România comerţul tradiţional mai avea circa 43% din piaţă.

Al doilea segment ca importanţă este cel al hipermar­ke­tu­rilor, ponderea fiind de 27%. Astfel, mai bine de unu din patru lei merg către astfel de magazine, deoarece au cea mai largă ofertă de produse (până la 60.000 de unităţi), astfel că românii merg aici pentru a-şi umple coşurile cu bunurile nece­sare. A treia pondere ca importanţă în comerţul alimentar o au supermarketurile (16%), urmate de maga­zi­nele de discount (11%). Cele două câştigă teren continuu de la comerţul tradiţional, la fel şi proximitatea modernă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO