Companii

Cu un fost executiv al Pepsi la conducere, La Fântâna intră pe segmentul casnic

Cu un fost executiv al Pepsi la conducere, La Fântâna intră pe segmentul casnic
22.06.2010, 23:28 237

Afacerile La Fântâna, cel mai mare îmbuteliator local de apă înwatercoolere (sisteme de răcire - încălzire), deţinut de fondul deinvestiţii polonez Innova Capital, s-ar putea majora cu 10% înacest an, pe fondul creşterii segmentului destinat consumatorilorcasnici, care până acum a avut o pondere nesemnificativă înbusinessul companiei.

"Ne-am propus să creştem cifra de afaceri din acest an cu 10%,însă acest obiectiv va fi destul de dificil de atins şi de aceea şio creştere cu 6% în condiţiile actuale ne-ar bucura. Principalulfocus de anul acesta va fi pe dezvoltarea segmentului rezidenţialşi pe intensificarea forţei de vânzări", a spus Mihai Matyas, 53 deani, noul director general al La Fântâna, în prima conferinţă depresă susţinută după numirea sa în funcţie la jumătatea luniiaprilie.

Matyas a lucrat timp de 13 ani în cadrul Quadrant- AmroqBeverages (îmbuteliatorul Pepsi pe piaţa locală), unde ultimafuncţie deţinută a fost cea de vicepreşedinte pe investiţii şidezvoltare.

La Fântâna a încheiat anul trecut cu afaceri de 17 milioane deeuro, în scădere cu aproximativ 10% faţă de 2008, pe fondulînchiderii activităţii de către unele companii şi al scăderiiconsumului de apă din cauza concedierilor operate de angajatori.Profitul brut înregistrat pe piaţa locală a fost de 5,4 milioane deeuro. Tot anul trecut, compania a pierdut 1.000 de clienţi,ajungând să aibă în total 24.000 de companii-client.

"Majoritatea contractelor care s-au pierdut erau cu firmelemici. Anul acesta, vrem să ajungem la numărul de clienţi din 2008şi cred că segmentul home va genera peste 1 milion de euro, iarcreşterile acestei divizii vor fi semnificative în anii următori",a adăugat Matyas.

În prezent, La Fântâna are 450 de angajaţi în cele două fabricide la Tălmaciu (Sibiu) şi Frăţeşti (lângă Bucureşti), iar 150 deangajaţi lucrează în departamentul de vânzări (care şi-a dublatefectivul din august 2009 până în prezent).

Consumul mediu de apă pe cap de locuitor este, în medie, de 22de litri de apă pe lună acasă şi de 8 litri de apă pe lună laserviciu, potrivit datelor La Fântâna. Consumul mediu de apă alunui angajat în cele opt ore pe care le petrece la serviciu este deaproximativ două pahare pe zi, adică 400 ml apă.

"În medie, o firmă cu 100 de angajaţi plăteşte 165 de euro pelună pentru abonamentul care include cele opt bidoane de apănecesare pentru acest efectiv de personal, cinci aparate, pentrucare se asigură custodia şi întreţinerea", a mai spus Matyas.

Cât costă un bidon de apă

Un bidon de apă care se distribuie în companii are o capacitatede 19 litri şi un preţ de 4,1 euro, în timp ce o cutie de carton deunică folosinţă cu o capacitate de 10 litri de apă, care selivrează consumatorilor casnici, are un preţ de aproximativ 3,1euro, potrivit calculelor ZF. În medie, consumul lunar al uneifamilii este de 5,2 cutii de apă pe lună, iar abonamentul lunarpentru consumatorii casnici, care cuprinde aparatul şi 4 cutii estede 18,5 euro pe lună.

În opinia lui Matyas, pe piaţa locală există un volum deaproximativ 80.000-95.000 de water coolere, spre deosebire dePolonia, unde există 500.000 de astfel de unităţi. La Fântâna are55.000 de water coolere instalate pe plan local.

"Există potenţial foarte mare de creştere pe segmentul casnic,pentru că noi îmbuteliem aproape 100 de milioane de litri de apă pean, iar statisticile arată că în 2008 şi 2009, consumul de apă înera de 1,1 - 1,2 mld. litri pe an", a mai spus Matyas. Cele maimulte vânzări (40%) sunt în Bucureşti, iar cele mai scăzute sunt înzona Moldovei. Principalul competitor al companiei esteCumpăna.

Mihai Matyas se numără printre managerii din prima linie formaţiîn QAB care au optat pentru plecarea din companie după integrareaacesteia în Pepsi Americas, iar în prezent mai are un businesspropriu prin care oferă consultanţă pentru companii din industriaalimentară şi a băuturilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO