Companii

Cu un nou brand de cafea, Elite mizeaza pe 80 mil. euro

Cu un nou brand de cafea, Elite mizeaza pe 80 mil. euro
11.09.2007, 19:06 266

Producatorul de cafea Elite Romania, parte a grupului israelian Strauss-Elite, estimeaza o cifra de afaceri de 75-80 mil. euro in acest an, in crestere cu 5-10% fata de 2006, ca urmare a cresterii pietei cafelei pe segmentele superioare de pret.
"Estimam o cifra de afaceri de 75-80 de milioane de euro, ca urmare a cresterii pietei cafelei, in special pe segmentele superioare, dar si a deschiderii unui numar mare de cafenele, in orasele din Romania", a spus Matanya Schwartz, general manager al Elite Romania.
Potrivit acestuia, piata cafelei, evaluata la aproximativ 150-200 de milioane de euro, va creste cu circa 6% in acest an, ajungand la 23.000 de tone, dintre care 16.000 tone reprezinta cafeaua macinata si ambalata si 7.000 de tone cafeaua vrac.
Elite vinde in Romania cafea, cappuccino si ciocolata instant, dar si snacks-urile Delis (seminte, alune prajite) si biscuitii dulci Merlin si detine pe piata cafelei o cota de piata de 50%, potrivit propriilor informatii. Pe piata cafelei, compania este prezenta cu marcile Elite, Selected si Lavazza, atat in sectorul de retail, cat si in reteaua HoReCa (hoteluri, restaurante cafenele).
Compania a lansat o noua marca de cafea la filtru, un produs premium, pentru care se asteapta la vanzari de 50 de tone pe luna in 2007. Potrivit reprezentantilor companiei, investitia in lansarea si promovarea acestui brand se va ridica la 5 mil. euro in urmatorii doi ani.
"Noul produs va reprezenta 4% din vanzarile Elite Romania si a fost deja lansat in reteaua Carrefour, urmand ca in urmatoarea perioada sa fie distribuit si in celelalte hipermarketuri", a spus Matanya Schwartz.
Elite detine in Romania o unitate de productie cu o capacitate anuala de 12.000 tone de cafea, pe care o comercializeaza atat in tara, cat si in Moldova, Bulgaria si Croatia.
Pe piata locala, cei mai importanti competitori ai companiei Elite sunt Kraft Foods (Jacobs), Tchibo, Nestle (Necafe), Panfoods (Amigo), dar si grupul cu capital romanesc Romaqua (Metropolitan).
Elite Romania a fost infiintata in anul 1995, cand a investit in constructia unei fabrici de procesare a cafelei in Bucuresti.
Compania-mama, Elite International din Israel, mai produce si distribuie, in afara de cafea si biscuiti, ciocolata, snacks-uri sau bomboane. Grupul Strauss-Elite ocupa locul sase la nivel mondial in topul companiilor producatoare de cafea, avand parteneriate strategice cu Unilever, Danone si Pepsico, potrivit datelor companiei.
Businessul Elite la nivel mondial se ridica la circa un miliard de euro, in timp ce pe piata locala compania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 71,7 mil. euro si un profit de 3,7 mil. euro, potrivit datelor Ministerului de Finante.
Importurile de cafea pe piata romaneasca au stagnat la 2,35 kilograme pe cap de locuitor anul trecut, sub jumatate din media Uniunii Europene de aproape 5 kilograme, arata datele Organizatiei Internationale a Cafelei. Spre comparatie, importurile de cafea in tarile din Europa Centrala si de Est, precum Ungaria, Polonia sau Cehia, se situeaza la 2,58 kilograme pe cap de locuitor, respectiv 3,4 si 3 kilograme pe cap de locuitor. Cele mai mari piete de desfacere din Europa sunt, potrivit Asociatiei Internationale a Cafelei, Finlanda, cu 12 kilograme pe cap de locuitor, Belgia si Danemarca, cu peste 9 kilograme pe cap de locuitor.
Evolutia modesta a importurilor de cafea din ultimul an este pusa de companii pe seama accizelor. Astfel, cu toate ca accizele la cafea au scazut cu circa 20% anul trecut fata de 2005, diminuarea nu a reusit sa compenseze cresterea pretului materiilor prime la nivel international si sa se simta in pretul la raft al produselor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO